Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja polonistyczna jako podróż

Autorzy:
Gajak-Toczek, Małgorzata
Tytuł pełny:
Edukacja polonistyczna jako podróż / Małgorzata Gajak-Toczek
Rok wydania:
2022
Szukaj w:
Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych, s. 327-343
Zawartość:
  • Edukacja polonistyczna jako podróż.
  • Literackie sposoby rozumienia świata.
  • Studenci jako czytelnicy.
  • Rekomendacje metodyczne.

Uwagi:
Bibliografia na stronach 342-343
Streszczenie w języku angielskim
Temat:
Język polski (przedmiot szkolny)
Literatura
Postać literacka
Czytelnictwo
Odbiór dzieła literackiego
Konkretyzacja dzieła literackiego
Metody aktywizujące (pedagogika)
Kształcenie nauczycieli
Studenci
Polska
Edukacja i pedagogika
Literaturoznawstwo
Gatunek / Forma:
Publikacje naukowe
Artykuły
Artykuł problemowy
Artykuł z pracy zbiorowej
Praca. Artykuł
propozycja biblioteki
LDR 02487caa#a2200469#i#4500
001 3223401709249
003 OLSZT 005
005 20240125114328.1
008 230515s########pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %b eng
046 %k 2022
100 1 %a Gajak-Toczek, Małgorzata. %e Autor
245 1 0 %a Edukacja polonistyczna jako podróż / %c Małgorzata Gajak-Toczek.
260 # %c 2022.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Publikacje naukowe
380 %a Artykuły
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia na stronach 342-343.
505 8 # %a <ul><li>Edukacja polonistyczna jako podróż.</li><li>Literackie sposoby rozumienia świata.</li><li>Studenci jako czytelnicy.</li><li>Rekomendacje metodyczne.</li></ul>
520 8 %a "Metafora podróży w odniesieniu do edukacji polonistycznej pozwala na traktowanie czytania jako wędrówki ponad czasem i miejscem. W artykule omawiam zarys antropologicznej koncepcji literatury, stawiającej w centrum zainteresowania człowieka (jako twórcę i uczestnika procesów kulturowych) i krąg spraw z nim związanych, by ukazać potencjał tej metodologii dla pojmowania aktu lektury jako peregrynacji po krainach literackich światów" [ze streszczenia]
546 %a Streszczenie w języku angielskim.
650 9 %a Język polski (przedmiot szkolny)
650 9 %a Literatura
650 9 %a Postać literacka
650 9 %a Czytelnictwo
650 9 %a Odbiór dzieła literackiego
650 9 %a Konkretyzacja dzieła literackiego
650 9 %a Metody aktywizujące (pedagogika)
650 9 %a Kształcenie nauczycieli
650 9 %a Studenci
651 9 %a Polska
655 9 %a Artykuł problemowy
655 9 %a Artykuł z pracy zbiorowej
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Literaturoznawstwo
773 0 # %i // W: %t Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych, %w 0843402055983 %w 0263402488836 %w (RAD 015)0813402226035 %g s. 327-343 %z ISBN 9788382701760
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223401709249 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC

"Metafora podróży w odniesieniu do edukacji polonistycznej pozwala na traktowanie czytania jako wędrówki ponad czasem i miejscem. W artykule omawiam zarys antropologicznej koncepcji literatury, stawiającej w centrum zainteresowania człowieka (jako twórcę i uczestnika procesów kulturowych) i krąg spraw z nim związanych, by ukazać potencjał tej metodologii dla pojmowania aktu lektury jako peregrynacji po krainach literackich światów" [ze streszczenia]

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz