Information

Dear user, the application need JavaScript support. Please enable JavaScript in your browser.

Title of the item:

Klasa szkolna jako przestrzeń efektywnego uczenia się i współpracy

Authors:
Grześko-Nyczka, Marta
Full title:
Klasa szkolna jako przestrzeń efektywnego uczenia się i współpracy / Marta Grześko-Nyczka
Publication Year:
2022
Search in:
Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych, s. 344-356
Content:
  • Tradycyjne role ucznia i nauczyciela w przestrzeni klasy.
  • Edukacja szkolna wobec wyzwań XXI wieku (koncepcja kompetencji 4k Jérémy Lamriego).
  • Szkoła miejscem efektywnego uczenia się i współpracy?
  • Wykorzystanie przestrzeni klasy w celu organizacji procesów uczenia się.

Notes:
Bibliografia, netografia na stronach 355-356
Streszczenie w języku angielskim
Subject:
Cele kształcenia
Kompetencje kluczowe
Pomieszczenia dydaktyczne
Przestrzeń
Wyposażenie szkół
Nauczyciele
Uczniowie
Rola społeczna
Efektywność nauczania
Współdziałanie
Metody aktywizujące (pedagogika)
Polska
Edukacja i pedagogika
Genere / Form:
Artykuły
Publikacje naukowe
Artykuł problemowy
Artykuł z pracy zbiorowej
13. Praca. Artykuł
library suggestion
LDR 03207caa#a2200505#i#4500
001 3223401709251
003 OLSZT 005
005 20240125114328.6
008 230515s########pl#||||g#####|||###|pol#d
040 %a OLSZT 005 %c OLSZT 005 %e PNN %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %b eng
045 2 %b d2001 %b d2022
046 %k 2022
100 1 %a Grześko-Nyczka, Marta. %e Autor
245 1 0 %a Klasa szkolna jako przestrzeń efektywnego uczenia się i współpracy / %c Marta Grześko-Nyczka.
260 # %c 2022.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Artykuły
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 355-356.
505 8 # %a <ul><li>Tradycyjne role ucznia i nauczyciela w przestrzeni klasy.</li><li>Edukacja szkolna wobec wyzwań XXI wieku (koncepcja kompetencji 4k Jérémy Lamriego).</li><li>Szkoła miejscem efektywnego uczenia się i współpracy?</li><li>Wykorzystanie przestrzeni klasy w celu organizacji procesów uczenia się.</li></ul>
520 8 %a "W artykule poddano refleksji kwestię uwarunkowań skuteczności procesów uczenia się i współpracy w kontekście ustawienia ławek oraz wynikających z nich możliwości zastosowania różnorodnych metod dydaktycznych w salach szkolnych. Uwydatniono także potrzebę zmiany układu ról, jakie utrwalają się pomiędzy uczniem i nauczycielem w toku nauczania frontalnego, wciąż najbardziej popularnego w polskiej szkole. Konieczne bowiem jest zintensyfikowanie działań w kierunku rozwijania umiejętności i postaw proaktywnych, co wiąże się z odchodzeniem od tradycyjnie rozumianej roli nauczyciela sprowadzającego się głównie do przekazującego wiedzę oraz uczniów jako jego biernych odbiorców. Wymaga to wprowadzenia zasady partnerstwa, czyli porzucenia dyrektywności i podporządkowania na rzecz współpracy, zaufania, wzajemnego szacunku oraz współodpowiedzialności za efekty uczenia się" [ze streszczenia].
546 %a Streszczenie w języku angielskim.
648 9 %a 2001-
650 9 %a Cele kształcenia
650 9 %a Kompetencje kluczowe
650 9 %a Pomieszczenia dydaktyczne
650 9 %a Przestrzeń
650 9 %a Wyposażenie szkół
650 9 %a Nauczyciele
650 9 %a Uczniowie
650 9 %a Rola społeczna
650 9 %a Efektywność nauczania
650 9 %a Współdziałanie
650 9 %a Metody aktywizujące (pedagogika)
651 9 %a Polska
655 9 %a Artykuł problemowy
655 9 %a Artykuł z pracy zbiorowej
658 %a Edukacja i pedagogika
773 0 # %i // W: %t Nauczyciel a szkoła jako przestrzeń uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych, %w 0843402055983 %w 0263402488836 %w (RAD 015)0813402226035 %g s. 344-356 %z ISBN 9788382701760
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223401709251 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC

"W artykule poddano refleksji kwestię uwarunkowań skuteczności procesów uczenia się i współpracy w kontekście ustawienia ławek oraz wynikających z nich możliwości zastosowania różnorodnych metod dydaktycznych w salach szkolnych. Uwydatniono także potrzebę zmiany układu ról, jakie utrwalają się pomiędzy uczniem i nauczycielem w toku nauczania frontalnego, wciąż najbardziej popularnego w polskiej szkole. Konieczne bowiem jest zintensyfikowanie działań w kierunku rozwijania umiejętności i postaw proaktywnych, co wiąże się z odchodzeniem od tradycyjnie rozumianej roli nauczyciela sprowadzającego się głównie do przekazującego wiedzę oraz uczniów jako jego biernych odbiorców. Wymaga to wprowadzenia zasady partnerstwa, czyli porzucenia dyrektywności i podporządkowania na rzecz współpracy, zaufania, wzajemnego szacunku oraz współodpowiedzialności za efekty uczenia się" [ze streszczenia].

We use cookies to help identify your computer so we can tailor your user experience, track shopping basket contents and remember where you are in the order process

Feedback

Your views are very important to us and can be enormously helpful in showing us where we can make improvements. We'd be very grateful if you would spend a few minutes completing the short form.

Feedback form