Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Budowanie komunikacji i samodzielności u dzieci w spektrum autyzmu : strategie postępowania w przypadku języka minimalnego, echolalii i nietypowych zachowań

Autorzy:
Field, Elizabeth Ives
Tytuł pełny:
Budowanie komunikacji i samodzielności u dzieci w spektrum autyzmu : strategie postępowania w przypadku języka minimalnego, echolalii i nietypowych zachowań / Elizabeth Ives Field ; przekład Agnieszka Kasprzyk
Rok wydania:
2023
Wydawca:
Gdańsk : Harmonia Universalis
ISBN:
9788383092478
Opis fizyczny:
219 stron ; 24 cm
Wydanie:
Wydanie I
Uwagi:
Bibliografia, netografia na stronach 213-215. Indeks
Temat:
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
Echolalia
Język minimalny
Kompetencje komunikacyjne
Samodzielność
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
Zachowanie
Edukacja i pedagogika
Psychologia
Gatunek / Forma:
Książki
Publikacje fachowe
Case study (studium przypadku)
Poradnik
Współtwórcy:
Kasprzyk, Agnieszka (tłumacz). Tłumacz
Harmonia Universalis. Wydawca
Książka
propozycja biblioteki
LDR 03378cam#a2200553#i#4500
001 3223401715030
003 OLSZT 005
005 20240125114329.5
008 230612s2023####pl#||||g#||||||||#||pol#d
020 %a 9788383092478
035 %a xx005537345
035 %a (NUKAT)vtls005537345
035 %a (SIEDL 004)0843402073820
040 %a Ł U/eg %b pol %e PNN %c Ł U/eg %d Ł U/eg %d KAT U/DBs %d OLSZT 005
041 1 # %a pol %h eng
046 %k 2021
100 1 %a Field, Elizabeth Ives. %e Autor
245 1 0 %a Budowanie komunikacji i samodzielności u dzieci w spektrum autyzmu : %b strategie postępowania w przypadku języka minimalnego, echolalii i nietypowych zachowań / %c Elizabeth Ives Field ; przekład Agnieszka Kasprzyk.
246 1 # %i Tytuł oryginału: %a Building communication and independence for children across the autism spectrum : %b strategies to adress minimal language, echolalia and behavior
250 %a Wydanie I.
260 # %a Gdańsk : %b Harmonia Universalis, %c 2023.
300 %a 219 stron ; %c 24 cm.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
380 %a Publikacje fachowe
385 %a Logopedzi
385 %a Nauczyciele
385 %a Rodzice
388 1 %a 2001-
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 213-215. Indeks.
520 8 %a "Nie ma dwojga takich samych dzieci z autyzmem – trudności związane z komunikacją przejawiane przez osoby ze spektrum autyzmu mogą być bardzo różnorodne. Aby zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie, przede wszystkim należy trafnie rozpoznać, jakie umiejętności są dla niego osiągalne na danym etapie rozwoju oraz będą przydatne w codziennym życiu – zarówno w dzieciństwie, jak i później, kiedy dorośnie. Niniejsza książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem dostosować sposób postępowania do osoby. Autorka dzieli się ekspercką wiedzą zgromadzoną podczas wieloletniej pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Dzięki przedstawieniu przypadków chłopców i dziewczynek na różnych etapach rozwoju mowy czytelnik łatwiej określi, jakie cele i strategie będą najkorzystniejsze dla konkretnego dziecka: niemówiącego, posługującego się umiarkowanie funkcjonalną mową, przejawiającego echolalię, z wysoko rozwiniętą mową i bogatym słownictwem, ale mającego trudności z uchwyceniem metafor językowych, zrozumieniem intencji rozmówcy lub interpretacją usłyszanych żartów" [z okładki]
650 9 %a Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
650 9 %a Echolalia
650 9 %a Język minimalny
650 9 %a Kompetencje komunikacyjne
650 9 %a Samodzielność
650 9 %a Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
650 9 %a Zachowanie
655 9 %a Case study (studium przypadku)
655 9 %a Poradnik
658 %a Edukacja i pedagogika
658 %a Psychologia
700 1 # %a Kasprzyk, Agnieszka %c (tłumacz). %e Tłumacz
710 2 # %a Harmonia Universalis. %e Wydawca %4 pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223401715030 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-8309-247-8

"Nie ma dwojga takich samych dzieci z autyzmem – trudności związane z komunikacją przejawiane przez osoby ze spektrum autyzmu mogą być bardzo różnorodne. Aby zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie, przede wszystkim należy trafnie rozpoznać, jakie umiejętności są dla niego osiągalne na danym etapie rozwoju oraz będą przydatne w codziennym życiu – zarówno w dzieciństwie, jak i później, kiedy dorośnie. Niniejsza książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem dostosować sposób postępowania do osoby. Autorka dzieli się ekspercką wiedzą zgromadzoną podczas wieloletniej pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Dzięki przedstawieniu przypadków chłopców i dziewczynek na różnych etapach rozwoju mowy czytelnik łatwiej określi, jakie cele i strategie będą najkorzystniejsze dla konkretnego dziecka: niemówiącego, posługującego się umiarkowanie funkcjonalną mową, przejawiającego echolalię, z wysoko rozwiniętą mową i bogatym słownictwem, ale mającego trudności z uchwyceniem metafor językowych, zrozumieniem intencji rozmówcy lub interpretacją usłyszanych żartów" [z okładki]

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 184878
Sygnatura:
W 184878 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz