W stronę samodzielności : materiały do oceny i nauczania czynności samoobsługowych u osób z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną lub niepełnosprawnością złożoną
W stronę samodzielności : materiały do oceny i nauczania czynności samoobsługowych u osób z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną lub niepełnosprawnością złożoną / Marco Pontis ; przekład: Andrzej Szewczyk ; ilustracje: Riccardo Beatrici
%a MBPWR %c MBPWR %d MBPWR %d WA N %d KR U %d WA N %d KIEL W %e PNN %d OLSZT 005
041
1
#
%a pol %h ita
046
%k 2019
100
1
%a Pontis, Marco. %e Autor
245
1
0
%a W stronę samodzielności : %b materiały do oceny i nauczania czynności samoobsługowych u osób z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną lub niepełnosprawnością złożoną / %c Marco Pontis ; przekład: Andrzej Szewczyk ; ilustracje: Riccardo Beatrici.
246
1
#
%i Tytuł oryginału: %a Checklist per l'autonomia, %f 2019
250
%a Wydanie I.
260
#
%a Gdańsk : %b Harmonia Uniwersalis, %c 2022.
300
%a 211 stron : %b ilustracje ; %c 30 cm + %e karty (48 stron ; 30 cm).
336
%a Obraz %b sti %2 rdacontent
336
%a Tekst %b txt %2 rdacontent
337
%a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338
%a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380
%a Książki
380
%a Publikacje dydaktyczne
380
%a Publikacje fachowe
385
%m Grupa wiekowa %a Dzieci
385
%m Grupa wiekowa %a 0-5 lat
385
%m Grupa wiekowa %a 6-8 lat
385
%m Grupa wiekowa %a 9-13 lat
385
%a Nauczyciele
385
%a Terapeuci zajęciowi
388
1
%a 2001-
500
%a Tytuł oryginału: Le checklist per l'autonomia.
504
%a Bibliografia, filmografia, netografia na stronach 54-58.
520
8
%a "Wspieranie rozwoju samodzielności – zarówno w zakresie umiejętności samoobsługowych, jak i społecznych – stanowi podstawę działań inkluzywnych oraz gwarancję lepszej jakości życia. Jest to szczególnie ważne dla dzieci, nastolatków i osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością złożoną, a zwłaszcza z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Niniejsza książka stanowi wygodną pomoc w przeprowadzeniu takiej interwencji edukacyjnej. Zawiera serię praktycznych list kontrolnych, które ułatwią kształtowanie umiejętności, a także ich obserwację i ocenę postępów. W tomie omówiono blisko 50 umiejętności związanych z trzema sferami: samodzielność w domu (np. kąpiel pod prysznicem, suszenie włosów, zmywanie naczyń, przygotowywanie kanapek), samodzielność w szkole (np. pakowanie plecaka, zapisywanie prac domowych w kalendarzu), samodzielność w pracy i w czasie wolnym (np. wyjście do kina, wypłacanie pieniędzy z bankomatu, korzystanie z poczty elektronicznej)" [harmonia.edu.pl]
650
9
%a Czynności samoobsługowe (fizjologia)
650
7
%a Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną %2 DBN
650
7
%a Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) %2 DBN
650
7
%a Kompetencje społeczne %2 DBN
650
9
%a Osoby niesamodzielne
650
7
%a Osoby z niepełnosprawnością intelektualną %2 DBN
650
7
%a Samodzielność %2 DBN
650
7
%a Socjalizacja %2 DBN
655
7
%a Materiały pomocnicze %2 DBN
658
%a Edukacja i pedagogika
700
1
#
%a Szewczyk, Andrzej %c (tłumacz) %e Tłumacz
700
1
#
%a Beatrici, Riccardo. %e Ilustrator
710
2
#
%a Harmonia Universalis. %e Wydawca %4 pbl
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223401737539 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920
%a ISBN 978-83-8309-246-1
"Wspieranie rozwoju samodzielności – zarówno w zakresie umiejętności samoobsługowych, jak i społecznych – stanowi podstawę działań inkluzywnych oraz gwarancję lepszej jakości życia. Jest to szczególnie ważne dla dzieci, nastolatków i osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością złożoną, a zwłaszcza z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Niniejsza książka stanowi wygodną pomoc w przeprowadzeniu takiej interwencji edukacyjnej. Zawiera serię praktycznych list kontrolnych, które ułatwią kształtowanie umiejętności, a także ich obserwację i ocenę postępów. W tomie omówiono blisko 50 umiejętności związanych z trzema sferami: samodzielność w domu (np. kąpiel pod prysznicem, suszenie włosów, zmywanie naczyń, przygotowywanie kanapek), samodzielność w szkole (np. pakowanie plecaka, zapisywanie prac domowych w kalendarzu), samodzielność w pracy i w czasie wolnym (np. wyjście do kina, wypłacanie pieniędzy z bankomatu, korzystanie z poczty elektronicznej)" [harmonia.edu.pl]
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!
wyszukiwanie rozszerzone - obejmuje warunek w różnych formach ze względu na inne końcówki fleksyjne (stemming), synonimy, brak znaków diakrytycznych itp.
wyszukiwanie precyzyjne - obejmuje warunek tylko w podanej formie. Nie uwzględnia się tutaj innych końcówek fleksyjnych, synonimów, braku znaków diakrytycznych itp.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Prześlij opinię
Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.