1. Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej : ku wspieraniu rozwoju ucznia ; 2. Nauczycielskie praktyki oceniania zachowania w pracy z uczniami ; 3. Nauczycielskie praktyki dostarczania rodzicom informacji o ocenie zachowania ucznia ; 4. Nauczycielskie praktyki doskonalenia organizacji i metod własnej pracy wychowawczej
Uwagi:
Na podstawie dysertacji doktorskiej Bibliografia, netografia na stronach 123-129 Współfinansowanie: Uniwersytet Szczeciński
%a WA N %c WA N %d WA N %d KR U %e PNN %d OLSZT 005
045
2
%b d2001 %b d2023
046
%k 2023
100
1
%a Karapuda, Julia Magdalena %e Autor
245
1
0
%a Nauczycielskie praktyki oceniania zachowania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej / %c Julia Magdalena Karapuda.
250
%a Wydanie I.
260
#
%a Kraków : %b Impuls, %c 2023.
300
%a 129, [2] strony ; %c 24 cm.
336
%a Tekst %b txt %2 rdacontent
337
%a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338
%a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380
%a Książki
380
%a Publikacje naukowe
388
1
%a 2001-
500
%a Na podstawie dysertacji doktorskiej.
504
%a Bibliografia, netografia na stronach 123-129.
505
8
#
%a 1. Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej : ku wspieraniu rozwoju ucznia ; 2. Nauczycielskie praktyki oceniania zachowania w pracy z uczniami ; 3. Nauczycielskie praktyki dostarczania rodzicom informacji o ocenie zachowania ucznia ; 4. Nauczycielskie praktyki doskonalenia organizacji i metod własnej pracy wychowawczej.
520
8
%a "Tematyka poruszona w niniejszej książce stanowi przejście od opracowania teoretycznego, systematyzującego wiedzę na temat oceniania opisowego, ze szczególnym uwzględnieniem oceniania zachowania, do empirycznej eksploracji nauczycielskich praktyk oceniania zachowania uczniów. Następnie wiedza, która powstała w efekcie uzyskania bogatego materiału empirycznego, umożliwiła mi wyłonienie dwóch typów praktyk, a mianowicie typu innowacyjno-wspierającego oraz typu urzędniczo-upominającego. Przeprowadzona analiza wyników badania ujawniła zaniedbane obszary, które pojawiły się w typie praktyk urzędniczo-upominających. Obszary te dotyczyły nieudzielania uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu jego rozwoju, kierowania się w pracy wychowawczej tropieniem i zauważaniem przede wszystkim niepowodzeń dziecka, braku motywowania ucznia do dalszych postępów w zachowaniu.
520
8
%a Na podstawie wyników przeprowadzonych badań zauważyłam konieczność nieustannego doskonalenia niezbędnej w ocenianiu zachowania uczniów nauczycielskiej sprawności, jaką jest refleksyjność. Zaprezentowane przeze mnie wyniki badania i podjęta próba sformułowania rekomendacji skierowanych do nauczycieli mogą stać się punktem wyjścia do dalszych naukowych dociekań dotyczących tej problematyki" [z podsumowania].
536
%a Współfinansowanie: Uniwersytet Szczeciński
648
7
%a 2001- %2 DBN
650
7
%a Oceny szkolne %2 DBN
650
9
%a Oceny opisowe
650
7
%a Nauczanie początkowe %2 DBN
650
9
%a Uczniowie klas początkowych
650
9
%a Zachowanie
650
9
%a Nauczyciele nauczania początkowego
650
9
%a Rodzice
651
7
%a Szczecin (woj. zachodniopomorskie) %2 DBN
655
7
%a Opracowanie %2 DBN
655
9
%a Raport z badań
658
%a Edukacja i pedagogika
710
2
#
%a Oficyna Wydawnicza Impuls. %e Wydawca %4 pbl
856
4
#
%u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223401751079 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920
%a ISBN 978-83-8294-223-1 (oprawa miękka)
"Tematyka poruszona w niniejszej książce stanowi przejście od opracowania teoretycznego, systematyzującego wiedzę na temat oceniania opisowego, ze szczególnym uwzględnieniem oceniania zachowania, do empirycznej eksploracji nauczycielskich praktyk oceniania zachowania uczniów. Następnie wiedza, która powstała w efekcie uzyskania bogatego materiału empirycznego, umożliwiła mi wyłonienie dwóch typów praktyk, a mianowicie typu innowacyjno-wspierającego oraz typu urzędniczo-upominającego. Przeprowadzona analiza wyników badania ujawniła zaniedbane obszary, które pojawiły się w typie praktyk urzędniczo-upominających. Obszary te dotyczyły nieudzielania uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu jego rozwoju, kierowania się w pracy wychowawczej tropieniem i zauważaniem przede wszystkim niepowodzeń dziecka, braku motywowania ucznia do dalszych postępów w zachowaniu.
Na podstawie wyników przeprowadzonych badań zauważyłam konieczność nieustannego doskonalenia niezbędnej w ocenianiu zachowania uczniów nauczycielskiej sprawności, jaką jest refleksyjność. Zaprezentowane przeze mnie wyniki badania i podjęta próba sformułowania rekomendacji skierowanych do nauczycieli mogą stać się punktem wyjścia do dalszych naukowych dociekań dotyczących tej problematyki" [z podsumowania].
Informacja
Anonimowy użytkownik nie może zamawiać i rezerwować dokumentów!
wyszukiwanie rozszerzone - obejmuje warunek w różnych formach ze względu na inne końcówki fleksyjne (stemming), synonimy, brak znaków diakrytycznych itp.
wyszukiwanie precyzyjne - obejmuje warunek tylko w podanej formie. Nie uwzględnia się tutaj innych końcówek fleksyjnych, synonimów, braku znaków diakrytycznych itp.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Prześlij opinię
Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.