Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nauczycielskie praktyki oceniania zachowania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej

Autorzy:
Karapuda, Julia Magdalena
Tytuł pełny:
Nauczycielskie praktyki oceniania zachowania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej / Julia Magdalena Karapuda
Rok wydania:
2023
Wydawca:
Kraków : Impuls
ISBN:
9788382942231
Opis fizyczny:
129, [2] strony ; 24 cm
Wydanie:
Wydanie I
Zawartość:
1. Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej : ku wspieraniu rozwoju ucznia ; 2. Nauczycielskie praktyki oceniania zachowania w pracy z uczniami ; 3. Nauczycielskie praktyki dostarczania rodzicom informacji o ocenie zachowania ucznia ; 4. Nauczycielskie praktyki doskonalenia organizacji i metod własnej pracy wychowawczej
Uwagi:
Na podstawie dysertacji doktorskiej
Bibliografia, netografia na stronach 123-129
Współfinansowanie: Uniwersytet Szczeciński
Temat:
Oceny szkolne
Oceny opisowe
Nauczanie początkowe
Uczniowie klas początkowych
Zachowanie
Nauczyciele nauczania początkowego
Rodzice
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
Edukacja i pedagogika
Gatunek / Forma:
Książki
Publikacje naukowe
Opracowanie
Raport z badań
Współtwórcy:
Oficyna Wydawnicza Impuls. Wydawca
Książka
propozycja biblioteki
LDR 03631cam#a2200553#i#4500
001 3223401751079
003 OLSZT 005
005 20240125114333.1
008 231010s2023####pl###########|000#0#pol#c
020 %a 9788382942231 %q (oprawa miękka)
035 %a (PL)b1000003028182
035 %a (EXLNZ-48OMNIS_NETWORK)9913315179905606
035 %a 991053087486305066
040 %a WA N %c WA N %d WA N %d KR U %e PNN %d OLSZT 005
045 2 %b d2001 %b d2023
046 %k 2023
100 1 %a Karapuda, Julia Magdalena %e Autor
245 1 0 %a Nauczycielskie praktyki oceniania zachowania uczniów w edukacji wczesnoszkolnej / %c Julia Magdalena Karapuda.
250 %a Wydanie I.
260 # %a Kraków : %b Impuls, %c 2023.
300 %a 129, [2] strony ; %c 24 cm.
336 %a Tekst %b txt %2 rdacontent
337 %a Bez urządzenia pośredniczącego %b n %2 rdamedia
338 %a Wolumin %b nc %2 rdacarrier
380 %a Książki
380 %a Publikacje naukowe
388 1 %a 2001-
500 %a Na podstawie dysertacji doktorskiej.
504 %a Bibliografia, netografia na stronach 123-129.
505 8 # %a 1. Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej : ku wspieraniu rozwoju ucznia ; 2. Nauczycielskie praktyki oceniania zachowania w pracy z uczniami ; 3. Nauczycielskie praktyki dostarczania rodzicom informacji o ocenie zachowania ucznia ; 4. Nauczycielskie praktyki doskonalenia organizacji i metod własnej pracy wychowawczej.
520 8 %a "Tematyka poruszona w niniejszej książce stanowi przejście od opracowania teoretycznego, systematyzującego wiedzę na temat oceniania opisowego, ze szczególnym uwzględnieniem oceniania zachowania, do empirycznej eksploracji nauczycielskich praktyk oceniania zachowania uczniów. Następnie wiedza, która powstała w efekcie uzyskania bogatego materiału empirycznego, umożliwiła mi wyłonienie dwóch typów praktyk, a mianowicie typu innowacyjno-wspierającego oraz typu urzędniczo-upominającego. Przeprowadzona analiza wyników badania ujawniła zaniedbane obszary, które pojawiły się w typie praktyk urzędniczo-upominających. Obszary te dotyczyły nieudzielania uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu jego rozwoju, kierowania się w pracy wychowawczej tropieniem i zauważaniem przede wszystkim niepowodzeń dziecka, braku motywowania ucznia do dalszych postępów w zachowaniu.
520 8 %a Na podstawie wyników przeprowadzonych badań zauważyłam konieczność nieustannego doskonalenia niezbędnej w ocenianiu zachowania uczniów nauczycielskiej sprawności, jaką jest refleksyjność. Zaprezentowane przeze mnie wyniki badania i podjęta próba sformułowania rekomendacji skierowanych do nauczycieli mogą stać się punktem wyjścia do dalszych naukowych dociekań dotyczących tej problematyki" [z podsumowania].
536 %a Współfinansowanie: Uniwersytet Szczeciński
648 7 %a 2001- %2 DBN
650 7 %a Oceny szkolne %2 DBN
650 9 %a Oceny opisowe
650 7 %a Nauczanie początkowe %2 DBN
650 9 %a Uczniowie klas początkowych
650 9 %a Zachowanie
650 9 %a Nauczyciele nauczania początkowego
650 9 %a Rodzice
651 7 %a Szczecin (woj. zachodniopomorskie) %2 DBN
655 7 %a Opracowanie %2 DBN
655 9 %a Raport z badań
658 %a Edukacja i pedagogika
710 2 # %a Oficyna Wydawnicza Impuls. %e Wydawca %4 pbl
856 4 # %u http://opac.wmbp.olsztyn.pl/site/recorddetail/3223401751079 %z Rekord w katalogu OPAC biblioteki %9 LinkOPAC
920 %a ISBN 978-83-8294-223-1 (oprawa miękka)

"Tematyka poruszona w niniejszej książce stanowi przejście od opracowania teoretycznego, systematyzującego wiedzę na temat oceniania opisowego, ze szczególnym uwzględnieniem oceniania zachowania, do empirycznej eksploracji nauczycielskich praktyk oceniania zachowania uczniów. Następnie wiedza, która powstała w efekcie uzyskania bogatego materiału empirycznego, umożliwiła mi wyłonienie dwóch typów praktyk, a mianowicie typu innowacyjno-wspierającego oraz typu urzędniczo-upominającego. Przeprowadzona analiza wyników badania ujawniła zaniedbane obszary, które pojawiły się w typie praktyk urzędniczo-upominających. Obszary te dotyczyły nieudzielania uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu jego rozwoju, kierowania się w pracy wychowawczej tropieniem i zauważaniem przede wszystkim niepowodzeń dziecka, braku motywowania ucznia do dalszych postępów w zachowaniu.

Na podstawie wyników przeprowadzonych badań zauważyłam konieczność nieustannego doskonalenia niezbędnej w ocenianiu zachowania uczniów nauczycielskiej sprawności, jaką jest refleksyjność. Zaprezentowane przeze mnie wyniki badania i podjęta próba sformułowania rekomendacji skierowanych do nauczycieli mogą stać się punktem wyjścia do dalszych naukowych dociekań dotyczących tej problematyki" [z podsumowania].

Dokumenty przeznaczone do wypożyczenia

Nr inwentarza:
KG 185235
Sygnatura:
W 185235 Wypożyczalnia
Stan fizyczny:
nowa
Obsługiwane agendy:
Wyświetl listę
Lokalizacja:
Lokalizacja
Dostępny

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz