Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wiedza i postawy młodzieży ponadgimnazjalnej na temat HIV/AIDS – doniesienie wstępne

Tytuł:
Wiedza i postawy młodzieży ponadgimnazjalnej na temat HIV/AIDS – doniesienie wstępne
Knowledge and attitudes of the young people from post-secondary schools towards HIV/AIDS-preliminary study
Autorzy:
Szadowska-Szlachetka, Zdzisława
Rząca, Marcin
Irzmańska–Hudziak, Anna
Charzyńska-Gula, Marianna
Kachaniuk, Hanna
Muzyczka, Katarzyna
Bogusz, Renata
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
Tematy:
hiv
aids
uczniowie
wiedza
postawy.
students
knowledge
attitudes.
Źródło:
Journal of Health Sciences; 2014, 4, 1; 25-40
1429-9623
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 2.0 Generic
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wprowadzenie Zakażenie ludzkim wirusem upośledzenia odporności (HIV) oraz nabyty zespół upośledzenia odporności (AIDS) są poważnymi problemami współczesnego świata. Obecnie świat walczy z AIDS, którego główną bronią są: długoletnia bezobjawowość, brak szczepionki oraz przejawy dyskryminacji ludzi nią dotkniętych. Cel pracy Celem pracy jest ocena poziomu wiedzy i postaw młodzieży na temat zagadnień dotyczących HIV/AIDS. Materiał i metoda 26 W pracy wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego z zastosowaniem techniki ankiety. Badania ostały przeprowadzone wśród 149 uczniów szkoły ponadgimnazjalnej . Wyniki Młodzież w większości wie, jakie są drogi zakażenia wirusem HIV. Badani wiedzą, że AIDS jest chorobą nieuleczalną i znają pojęcie okienka serologicznego. Młodzież zna sposoby zabezpieczenia się przed zakażeniem i wie, że pierwszy stosunek z nosicielem wirusa HIV lub osobą chorą na AIDS grozi zakażeniem HIV. Badani w większości uważają, że postawa społeczeństwa wobec założonych HIV jest negatywna. Większość badanych nie obawiałaby się chodzić do tej samej klasy, co osoba zakażona wirusem HIV, zamieszkać w jednym domu z osobą chorą lub zakażoną a połowa nie odczuwałaby dyskomfortu pracując zawodowo z tymi osobami. Tylko 1/6 uczniów dopuszcza możliwość kontaktów towarzyskich z osobą zakażoną wirusem HIV lub chorą na AIDS. Większość uczniów nie obwinia chorych na AIDS, że przyczynili się do powstania choroby. Wnioski 1. Młodzież dysponuje tylko ogólnymi informacjami na temat AIDS i HIV . 2. W życiu codziennym większość z nich chroniłaby siebie przed zakażeniem poprzez szczególne zwracanie uwagi na kontakty seksualne i stosowanie prezerwatywy. 3. Obcy nosiciele HIV i chorzy na AIDS są odbierani poprzez młodzież jako poważne zagrożenie, natomiast bliskie im osoby których dotknie ta choroba nie są przez nich odrzucani.

Introduction Infection with human immunodeficiency virus (HIV) and acquired immunodeficiency syndrome (AIDS) are serious problems of the modern world. Currently, the world is struggling with AIDS, the main weapons of which include: long-term lack of symptoms, lack of vaccine and discrimination on the side of the people who are not affected by it. The purpose of the thesis The purpose of the thesis is to evaluate the level of knowledge and attitudes of young people toward issues relating to HIV/AIDS. Material and method A diagnostic survey method using survey technique was used in the thesis. The research was conducted among 149 students from a post-secondary school. Results In most cases, young people know the ways of HIV infection. The Respondents know that AIDS is an incurable disease and they are familiar with the concept of the serological window. Young people know how to protect themselves against infection and they know that the first intercourse with a HIV carrier or someone who has AIDS constitutes a risk of infection with HIV. In most cases, the Respondents think that the attitude of the society towards people infected with HIV is negative. Most Respondents would not be afraid to be in the same class with a person infected with HIV, live in the same house with a person who is sick or infected and half of the Respondents would not feel a discomfort while working with these people. Only 1/3 of the students allow the possibility of the social contact with a person infected with HIV or a person suffering from AIDS. Most students do not blame people suffering from AIDS for that they contributed to the disease. Conclusions 1. Young people do not have comprehensive knowledge about HIV/AIDS. 2. The Respondents show positive attitudes towards people living with HIV/AIDS and show a willingness to help them; 3. Most students do not blame people suffering from AIDS for that they contributed to the disease.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz