Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Significance of Strategic Alliances; the Case of Airline Alliances

Tytuł:
Significance of Strategic Alliances; the Case of Airline Alliances
Istota aliansów strategicznych na przykładzie aliansów lotniczych
Autorzy:
Kopeć, Ewa
Wolanin, Artur
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Tematy:
strategiczny alians lotniczy
transport lotniczy
konsolidacja
przedsiębiorstwo
globalizacja
strategic airline alliance
air transport
consolidation
enterprise
globalization
Źródło:
Perspektywy Kultury; 2019, 27, 4; 107-126
2081-1446
2719-8014
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article is poised to explain the significance, analyze and understand the relationships that are established between partners of a strategic alliance. The analysis conducted was modeled on the example of airline alliances. Airlines decide on operating as alliances due to economic benefits which they would not be able to reach on their own. In the result of their cooperation, these entities produce beneficial synergistic effects. It should be noted that by starting cooperation within an alliance, those entities still remain competitors. The analysis provides a comparison of three largest airline alliances: Star Alliance, SkyTeam and Oneworld. The article contains a summary of the most important conclusions of the analysis.

Celem artykułu jest objaśnienie istoty, analiza i poznanie związków, jakie zachodzą pomiędzy partnerami aliansu strategicznego. W przeprowadzonej analizie za model przyjęto przykład aliansu lotniczego. Przedsiębiorstwa lotnicze decydują się na działalność w formie aliansu, ponieważ osiągają korzyści ekonomiczne, których nie byłyby w stanie uzyskać samodzielnie. W wyniku współdziałania podmiotów zachodzi pozytywny efekt synergii. Podejmując współpracę w formie aliansu, należy pamiętać, że przedsiębiorstwa współdziałają, pozostając równocześnie konkurentami. W analizie dokonano porównania trzech największych aliansów lotniczych: Star Alliance, SkyTeam oraz Oneworld. Artykuł zawiera zestawienie najważniejszych wniosków przeprowadzonej analizy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz