Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

MOTIVATION INFLUENCING DECISION TO LEARN KOREAN LANGUAGE AMONG CHIANG MAI UNIVERSITY STUDENTS

Tytuł:
MOTIVATION INFLUENCING DECISION TO LEARN KOREAN LANGUAGE AMONG CHIANG MAI UNIVERSITY STUDENTS
MOTYWACJA I JEJ WPŁYW NA DECYZJĘ O PODJĘCIU NAUKI JĘZYKA KOREAŃSKIEGO PRZEZ STUDENTÓW UNIWERSYTETU CHIANG MAI
Autorzy:
SORNSUWANNASRI, Sayamon
Data publikacji:
2020-12-30
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
motywacja
nauka języka koreańskiego
studenci Uniwersytetu Chiang Mai
motivation
Korean language learning
Chiang Mai University students
Źródło:
International Journal of Korean Humanities and Social Sciences; 2020, 6; 7-36
2449-7444
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The objectives of this research are to investigate motivations that influence a decision to learn Korean language, and post-graduation expectations of 102 students studying Korean in Chiang Mai University. A questionnaire was conducted on the students’ motivation behind their decision to learn the Korean language and their expectations for Korean language learning after graduation. It was found that the type of motivation that has the highest influence over their Korean language learning is self-motivation, and they are also motivated by curriculum and institutes, the ‘Korean Wave’ and the society, defined as social motivation, respectively. Their highest post-graduation expectation for Korean language learning is the ability to converse fluently with Korean people, while the ability to understand Korean songs/dramas/variety programs, the ability to understand Korean society and culture, the ability to get a job using the Korean language, the opportunity to study in South Korea and the opportunity to have new friends are the next highest expectations successively.

Celem niniejszego artykułu jest analiza motywacji wpływającej na decyzję o podjęciu nauki języka koreańskiego oraz na oczekiwania po zakończeniu studiów u 102 studentów Uniwersytetu Chiang Mai. Wśród studentów-respondentów przeprowadzono ankietę by ustalić motywację leżącą u podłoża takiej decyzji oraz wpływającą na ich oczekiwania związane z nauką języka po ukończeniu edukacji. Wyniki wskazują, że do podjęcia tej decyzji skłaniała studentów w największym stopniu motywacja własna; studenci byli także zmotywowani programem studiów i instytucjami edukacyjnymi, koreańską falą (Korean Wave) oraz społeczeństwem ujmowanym przez pryzmat motywacji społecznej. Umiejętność płynnej komunikacji z Koreańczykami po ukończeniu studiów stanowiła najbardziej pożądane i oczekiwane osiągnięcie. Wśród kolejnych pożądanych umiejętności wskazywano kolejno zrozumienie koreańskich programów telewizyjnych i muzyki, zrozumienie społeczeństwa i kultury koreańskiej, szansę na podjęcie pracy z wykorzystaniem tego języka, możliwość studiowania w Korei Południowej jak i szansę na zawiązanie nowych przyjaźni.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz