Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Defining the Role of the Counselor

Tytuł:
Defining the Role of the Counselor
Doradca – próba określenia sensu jego roli
Autorzy:
Nasreen, Hawari
Data publikacji:
2017-03-15
Wydawca:
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Tematy:
educational counseling
early childhood counseling
Źródło:
Studia Edukacyjne; 2017, 43; 403-425
1233-6688
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the professional literature regarding the various aspects of the nature on counseling, two terms that define the work of the school counselor stand out in particular: guidance and counseling (Kligman, 1990). The role of the educational counselor could be defined as a unique individual contact which purpose is to promote change and growth in three aspects: personal development, social adjustment and professional development. By this definition, counseling is perceived as a dynamic process characterized by the change in the consultee (Kligman, 1990). Educational counseling is meant to advance the emotional, cognitive and social development of the pupil population in the education system, and to lead the construction of an environment that allows for mental well-being for those growing in it, Educational counseling is aimed to assist the student as an individual, and to the school as a social-organizational system, to reach maximum functionality and to best extract their capabilities from emotional well-being in a supportive and accepting environment (Shefi, Psychilogical Counseling Service (Shefi) policy issue: Work as a Consultant in early childhood, 2002). The counselor is the system’s mental well-being go-to man. His availability inside the school faculty allows him to assist both the individual and the environment, to take the best actions whilst rapidly responding to the student, the faculty and the parents. His location as a faculty member enables him to simultaneously see various, and sometimes opposite, needs of all the target audiences, and to hold a balanced perspective on regulation, to arbitrate and mediate opposite stances. The counselor is a liaison with a systematic viewpoint from inside the school and between the school and the community. His professional purpose regards the entire student population whilst taking into account their various needs and the obligated response these variation dictate.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz