Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rules of certification of navigation instruments and equipment

Tytuł:
Rules of certification of navigation instruments and equipment
Zasady certyfikacji urządzeń nawigacyjnych i wyposażenia
Autorzy:
Jóźwik, N.
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Instytut Morski w Gdańsku
Tematy:
certification
navigation instruments
certyfikacja
urządzenia nawigacyjne
Źródło:
Biuletyn Instytutu Morskiego w Gdańsku; 2016, 31, 1; 117-124
1230-7424
2450-5536
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The European Union is committed to European integration. Poland has been a member of the EU since 2004 under the Treaty of Accession, which was signed in 2003 in Athens. Joining the European Union is associated with developing a modern legal system. Each product is subject to certification, the process by which a notified legal body provides a written report about the results of the studies of a product. The legal body that provided a uniform framework for the use of marine equipment testing standards is the European Council Directive 96/98 EC of 20 December 1996. The Directive MED was established for the safety of marine transport. The compliance of navigation devices with the Directive MED was confirmed by the “Wheelmark” (“Steering Wheel”). In Poland, the requirements for certification of marine equipment under Directive MED, were implemented after the act regulating the provisions of EU law; these requirements are not widely known among practitioners. This certification system of marine equipment is a coherent system executory throughout the European Union.

Unia Europejska dąży do integracji europejskiej. Polska jest członkiem UE od 2004 roku na mocy tzw. Traktatu akcesyjnego, który został podpisany w 2003 roku w Atenach. Wejście do Unii Europejskiej wiąże się z przygotowaniem nowoczesnego systemu prawa. Każdy wyrób podlega certyfikacji, czyli procesowi, w wyniku którego jednostka notyfikowana udziela pisemnego sprawozdania sporządzonego na temat wyników przeprowadzonych badań produktu. Prawnym instrumentem, która tworzy jednolite ramy stosowania norm badania wyposażenia morskiego jest Dyrektywa Rady 96/98WE z dnia 20 grudnia 1996 r. Dyrektywa MED została ustanowiona dla bezpieczeństwa transportu morskiego. Zgodność urządzeń nawigacyjnych z Dyrektywą MED jest potwierdzana znakiem „Wheelmark” – „koło sterowe”. W Polsce wymagania dotyczące certyfikacji wyposażenia morskiego zgodnie z Dyrektywą MED, zostały wdrożone po przez ustawę, jako akt regulujący postanowienia prawa UE, należy mieć na uwadze, że wymagania te nie są powszechnie znane wśród praktyków. System certyfikacji wyposażenia morskiego jest spójnym systemem obowiązującym w całej Unii Europejskiej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz