Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mediator role of social capital and organizational commitment in the relation of service-oriented motivation and organizational citizenship behavior

Tytuł:
Mediator role of social capital and organizational commitment in the relation of service-oriented motivation and organizational citizenship behavior
Autorzy:
Maryam, mesbahi
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Przedsiębiorstwo Wydawnictw Naukowych Darwin / Scientific Publishing House DARWIN
Tematy:
Service-oriented motivation
organizational citizenship behavior
organizational commitment
social capital
Źródło:
World Scientific News; 2017, 64; 54-68
2392-2192
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Service-oriented motivation has been created to illustrate people's motivation to join the public sector. The aim of this study is the formation of organizational citizenship behavior based on service-oriented motivation, social capital and organizational commitment. The research method is descriptive-correlation and type of the path analysis. Statistical population is included all employees of state-owned banks in Kerman. 220 participants out Of all the population were selected as the sample of the study. Four questionnaires were used to collect data that include: Questionnaires of service-oriented motivation, organizational citizenship behaviors, social capital and organizational commitment. Confirmatory factor analysis was conducted to determine validity of questionnaires. Cronbach's alpha coefficient was calculated to measure the reliability, this coefficient for the questionnaires respectively, 0.83, 0.89, 0.91 and 0.90 were estimated. The data collected were analyzed with statistical software of Spss and Amos. Results showed that there is a significant positive relationship between service-oriented motivation and organizational commitment, organizational citizenship behavior and social capital. Finally, the mediator role of variables of the organizational citizenship behavior and organizational commitment was evaluated that mediating role of these two variables was not confirmed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz