Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Fotografia w dziennikarstwie i reklamie – nowe trendy

Tytuł:
Fotografia w dziennikarstwie i reklamie – nowe trendy
Photography in media and advertising – new trends
Autorzy:
Uchańska, Anita
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Tematy:
fotografia
microstock
internet
nowe trendy
agencja fotograficzna
photography
new trends
stock agency
Źródło:
Studia Medioznawcze; 2015, 1 (60); 107-116
2451-1617
Język:
wiele języków
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Korzystanie w mediach i reklamie z zasobów agencji fotografi cznych opartych na modelu microstock stało się obecnie standardem. Fotografi a microstockowa to zjawisko stosunkowo nowe. Jej rozwój jest związany z internetem i postępem technologicznym. W ostatnich latach na rynku medialnym dostrzeżono ciekawą niszę w postaci mniejszych fi rm, biznesów internetowych, start-upów i prywatnych użytkowników sieci, prowadzących swoje strony internetowe czy blogi. Jednocześnie doceniono potencjał fotografów-amatorów, dysponujących coraz lepszym sprzętem, i do tworzenia nowego typu agencji fotograficznych – microstocks – posłużono się modelem crowdsourcing.

Nowadays there is nothing unusual in having recourse to stock photo agencies and microstock photo agencies, especially in the media and advertising industry. Microstock photography is a recent phenomenon, having strong connections with the development of internet and new technologies. This phenomenon might be seen as an interesting market niche because the content is primarily directed at smaller companies, online organizations/ internet companies, start-ups, and even individual web users. On the other hand it creates a chance for skilled amateur photographers using better equipment to sell their products. That is why the agencies are based on the crowdsourcing business model.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz