Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Visualization of integrated knowledge for sustainable development decision making – the Natural Resources of Canada Example

Tytuł:
Visualization of integrated knowledge for sustainable development decision making – the Natural Resources of Canada Example
Wizualizacja zintegrowanej wiedzy w celu podejmowania decyzji zrównoważonego rozwoju – przykład Departamentu Zasobów Naturalnych w Kanadzie
Autorzy:
Siekierska, E.
Richardson, D.
Muller, A.
Williams, P.
Francis, K.
Turner, G.
Data publikacji:
2003
Wydawca:
Stowarzyszenie Geodetów Polskich
Tematy:
wizualizacja
wiedza zintegrowana
rozwój zrównoważony
visualization
integrated knowledge
sustainable development
Źródło:
Archiwum Fotogrametrii, Kartografii i Teledetekcji; 2003, 13a; 209-218
2083-2214
2391-9477
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Visualization refers to visual perception of various types of graphic representation of geospatial information ranging from static to dynamic presentation (cartographic visualization) to exploratory data analysis (scientific visualization). The project entitled Visualization of Integrated Knowledge for Sustainable Development Decision Making, recently initiated in Natural Resources Canada, Earth Sciences Sector, focuses primarily on the former: Web-based, interactive, dynamic representation of information, suitable for effective communication of geospatial concepts in support of decision making. The general objective of the visualization project is to explore, develop and implement visualization techniques capable of translating complex scientific information into a form that readily communicates sustainable development forecast scenarios to various user groups, in particular to policy decision makers in the federal government of Canada. The project is carried out in support of the “Sustainable Development through Knowledge Integration” program. The selected applications, to demonstrate knowledge integration issues for sustainable development decision making, are: sustainable use of energy, sustainable management of forests, sustainable management and rehabilitation of mines, and responsiveness to natural hazards. Visualization tools, in particular user-friendly interfaces, can contribute to the increased use of earth sciences information and knowledge and support more effective decision making. The innovative Web-based interactive visualization techniques will facilitate access to information, integration of multi-source data, hypothesis testing, and communication of integrated knowledge. This paper presents an overview of the Sustainable Development through Knowledge Integration (SDKI) program, and the Visualization of Integrated Knowledge for Sustainable Development Decision Making (SDKI-Vis) project, and discusses issues related to effective and ineffective communication of geo-spatial information in the decision support system developed to facilitate information sharing about the Georgia Basin region of Western Canada (the Georgia Basin Digital Library).

Wizualizacja to wizualna percepcja różnych typów geoprzestrzennych informacji od statycznych do dynamicznych prezentacji (wizualizacja kartograficzna) do eksploratywnej analizy danych (wizualizacja naukowa). Niedawno rozpoczęty w Instytucie Nauk o Ziemi, Ministerstwa Zasobów Naturalnych Kanady, projekt “wizualizacja zintegrowanej wiedzy w celu podejmowania decyzji zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju” przede wszystkim zwraca uwagę na interaktywne, dynamiczne przedstawianie danych w oparciu o siec internetu odpowiedniej dla efektywnej komunikacji danych przestrzennych w celu podejmowania decyzji. Głównym celem projektu wizualizacji jest zbadanie, zastosowanie, udoskonalenie lub skonstruowanie nowych technik wizualizacyjnych, które byłyby w stanie przekazywać kompleksowa wiedze naukowa, w formie odpowiedniej do przedstawienia scenariuszy rozwoju zrównoważonego, dla różnych grup użytkowników, szczególnie decydentów z rządu federalnego Kanady. Projekt jest prowadzony w ramach programu “zrównoważony rozwój w oparciu o integracje wiedzy”. Wybrane przykłady zastosowań demonstrujące podejmowanie decyzji w oparciu o zintegrowana wiedze w celu zapewnienia zrównoważonego rozwoju to: wykorzystanie energii, zarządzanie terenami zalesionymi; rehabilitacja kopalń i zarządzenie górnictwem zgodnie, z zasadami rozwoju zrównoważonego i zapobieganie zagrożeniom naturalnym. Narzędzia wizualizacyjne, a w szczególności łatwa dla użytkownika “nawigacja” (interfejsy), w znacznym stopniu przyczyniają się do efektywnego, do podejmowania decyzji wykorzystania wiedzy i informacji z zakresu nauk o ziemi. Nowoczesne interaktywne techniki wizualizacji, oparte o sieci Internetu) ułatwiają dostęp do informacji, a także integracje danych pochodzących z różnych źródeł, testowanie hipotez i udostępnianie zintegrowanej wiedzy. Niniejsza publikacja zawiera opis programu “zrównoważony rozwój w oparciu o integracje wiedzy”, jak również projektu “wizualizacja zintegrowanej wiedzy w celu podejmowania decyzji zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju”. Publikacja ta wprowadza również dyskusje problemów związanych z prawidłowym i nieprawidłowym przekazem informacji przestrzennej w systemach do podejmowania decyzji stwarzanych dla ułatwienia dostępu i wymiany informacji na przykładzie systemu informacji o Basenie Georgii w zachodniej części Kanady (Biblioteka Cyfrowa Basenu Georgii).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz