Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pedagogika partnerska szansą dla edukacji XXI wieku

Tytuł:
Pedagogika partnerska szansą dla edukacji XXI wieku
Partner pedagogy with chance for the education of the 21st century
Autorzy:
Lewandowski, Krzysztof
Data publikacji:
2014-07-01
Wydawca:
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Tematy:
pedagogika partnerska
edukacja partnerska
szkoła
kształcenie
partnering pedagogy
partnering education
school
teaching
Źródło:
Studia nad Rodziną; 2014, 18, 1(34); 243-263
1429-2416
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Postęp technologiczny i globalizacja warunkują nowy sposób życia. Specyficzne warunki dorastania dzisiejszych uczniów powodują, iż tradycyjna szkoła wydaje się im nieatrakcyjna, lekcje nużące, a nabywana wiedza i umiejętności nieprzydatne. Chcą uczyć się rzeczy potrzebnych, za pomocą narzędzi „swoich czasów”. Rodzice i pracodawcy oczekują od systemu edukacji przygotowania uczniów do przyszłej pracy zawodowej w sposób zgodny z szybko zmieniającymi się wymaganiami rynków pracy. Społeczeństwo stawia szkole zadanie wyposażenia uczniów w umiejętności i kompetencje, pozwalające na pełnoprawne, aktywne uczestnictwo w codziennych działaniach. Szansę dla szkoły XXI wieku M. Prensky widzi w pedagogice partnerskiej, rozpatrując partnerstwo jako płaszczyznę współpracy pomiędzy szkołą, nauczycielem, uczniem i rodzicami. W wymiarze społecznym pedagogikę partnerską rozważać należy jednak w szerszym kontekście edukacji partnerskiej. Skuteczność dzisiejszej edukacji zależy od działań wykraczających poza relacje wewnątrzszkolne, obejmujących wielopłaszczyznowe współdziałanie szkoły z sektorem publicznym i prywatnym. Fundamentalną kwestię stanowi też konieczność zmian w świadomości edukatorów i całego społeczeństwa.

Technological progress and globalization determine a new way of life. Specific conditions for growing up of today’s students cause that the traditional school seems to be unattractive for them, lessons are boring, and acquired knowledge and skills useless. they want to learn needed things using the tools “of their time”. Parents and employers expect that the education system will prepare students for future professional careers in accordance with the rapidly changing requirements of the labor markets. Society requires the students to be educated in basic skills and competencies, allowing them for full-fledged participation in daily activities. Opportunity for the school of 21st century M. Prensky sees in partnering pedagogy, considering the partnership as a platform for cooperation between school, teacher, student and his/her parents. In the social dimension partnering pedagogy should be considered in a broader context of partnering education. the effectiveness of today education depends on the actions that go beyond the relations within the school, including the multi-faceted cooperation between schools and public & private sectors. the fundamental issue is therefore the need of changes in consciousness of educators and society.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz