Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Eksperyment, symulacja - techniki projektowe i wyzwania edukacyjne

Tytuł:
Eksperyment, symulacja - techniki projektowe i wyzwania edukacyjne
Experiment, simulation - design techniques and educational challenges
Autorzy:
Słyk, J.
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
edukacja architektoniczna
symulacja
eksperyment
modelowanie parametryczne
architectural education
simulation
experiment
parametric modeling
Źródło:
Kwartalnik Architektury i Urbanistyki; 2014, 59, 2; 11-24
0023-5865
Język:
wiele języków
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Architektura, dziedzina oparta na kanonie i proporcji, interpretuje rzeczywistość w sposób idealistyczny. Przenosi znaczenia i kody rozpoznawalne dzięki zanurzeniu w tradycji. Kształtuje uformowania przestrzenne odpowiadające konwencjom oraz sprawdzone w długotrwałych procesach użytkowania. Wychodząc z założeń anglosaskiego empiryzmu, artykuł stara się określić klasyczny eksperyment oraz zbadać, czy jest on efektywnym narzędziem architektury. Poszukuje odpowiedzi na pytanie, czy metoda doświadczalna wspomaga działania twórcze i czy proces ten zmienił się w kontekście upowszechnienia technologii informacyjnej. Tłem rozważań są przykłady współczesnych budowli oraz wybrane prace studenckie realizowane w ramach studiów ASK na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej.

Architectural practice, based on canon and proportion, interprets reality in a idealistic way. Communicates meanings based on codes recognizable in the context of tradition. Shapes spatial forms - corresponding to conventions and proven in long-term processes of use. Based on the assumptions of Anglo-Saxon empiricism, the paper seeks to identify the classic experiment and examine if it is an effective tool of architecture. It looks for answers to the question of whether the experimental method supports the creative activities and whether this has changed in the context of information age. Case study contains examples of modern buildings and selected student works expressing ASK program specificity.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz