Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Multiobjective geometry optimization of bldc motor using an evolutionary algorithm

Tytuł:
Multiobjective geometry optimization of bldc motor using an evolutionary algorithm
Wielokryterialna optymalizacja geometrii bezszczotkowego silnika prądu stałego z wykorzystaniem algorytmu genetycznego
Autorzy:
Caramia, R
Piotuch, R.
Pałka, R.
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych Komel
Tematy:
synchronous motor
optimization
genetic algorithm
Pareto Front
silnik synchroniczny
optymalizacja
algorytm genetyczny
front Pareto
Źródło:
Maszyny Elektryczne: zeszyty problemowe; 2013, 3, 100/1; 89-94
0239-3646
2084-5618
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przedstawiono metodę optymalizacji bezszczotkowego silnika prądu stałego z 4 czteroma biegunami i 24 żłobkami. W szczególności praca koncentruje się na optymalizacji wielokryterialnej z wykorzystaniem algorytmów genetycznych (Optimizaton Toolbox) realizowanych w środowisku Matlab, sprzęgniętym ze środowiskiem Maxwell 14. Matlab został użyty do przeprowadzenia procesu optymalizacji oraz przetwarzania danych liczbowych. Środowisko Maxwell zostało użyte do tworzenia geometrii oraz do przeprowadzenia obliczeń Metodą Elementów Skończonych. Celem pracy była maksymalizacja wartości momentu maksymalnego silnika przy minimalnej masie silnika. Wyniki badań symulacyjnych wykonanych dla modelu 2D pokazały, że sprzęgnięcie obu pakietów obliczeniowych jest możliwe i daje satysfakcjonujące rezultaty. Wykorzystując prosty algorytm genetyczny uzyskano 25% wzrost wartości średniej momentu silnika przy spadku masy silnika o 14%. Otrzymane wyniki zostały poddane weryfikacji z wykorzystaniem modelu 3D.

This paper presents a methodology for the optimization of a Brush Less Direct Current motor (BLDC) with 4 poles and 24 slots. In particular, it is focused on a multiobjective optimization using a genetic algorithm developed in Matlab optimization Toolbox, that is coupled with Maxwell 14. The first one has been used for the optimization and the post-processing of the data, the second one for the Finite Element (FE) analysis and for the geometry creation. Aim of the optimization was to maximize the maximum torque value and minimize the mass of a motor. The simulation results of a 2D model showed that the coupling was possible and give satisfactory results. Using simple genetic algorithm it was possible to increase the average torque value of 25% and lower the mass of the main part of the motor of 14%. Obtained results were verified using a 3D model.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz