Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie funkcji jednostkowej przewodności magnetycznej szczeliny do określania momentów zaczepowych w maszynach z magnesami trwałymi

Tytuł:
Wykorzystanie funkcji jednostkowej przewodności magnetycznej szczeliny do określania momentów zaczepowych w maszynach z magnesami trwałymi
The Use of Magnetic Permeance Function to Determine the Cogging Torque in Permanent Magnet Machines
Autorzy:
Drabek, T
Matras, A
Skwarczyński, J
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Napędów i Maszyn Elektrycznych Komel
Tematy:
maszyny elektryczne z magnesami trwałymi
momenty zaczepowe
permanent magnet electric machine
cogging torque
Źródło:
Maszyny Elektryczne: zeszyty problemowe; 2013, 1, 98; 171-175
0239-3646
2084-5618
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper presents the physical mechanism of generation of force and cogging torque, illustrated by the results of FEM calculations. Based on FEM calculations, it was found that the cogging moments are caused by changes in the magnetic field coenergy in endingareas of coating (surface mounted) permanent magnets, which are accompanied by rotation of the rotor, or more precisely - imbalance the derivatives of these changes at the falling and using of permanent magnet. The paper presents the possibilities and limitations in the use of the permeability of the air gap to determine the cogging torque of machines with coating permanent magnets. This problem is related to the problem of the applicability of a wider permeability to bcalculate the local magnetic field in the air-gap of the machine. Calculations were carried out using permeability for a 4-pole motor with coating magnets.

W artykule przedstawiono fizykalny mechanizm generacji sił i momentów zaczepowych, ilustrowany wynikami obliczeń MES. Na podstawie obliczeń MES stwierdzono, że momenty zaczepowe są wywołane zmianami koenergii pola magnetycznego w rejonach zakończeń powłokowych magnesów trwałych, jakie towarzyszą obrotowi wirnika, a ściślej – nierównoważeniu się pochodnych tych zmian przy zakończeniu zbiegającym i nadbiegającym magnesu. W artykule przedstawiono możliwości i ograniczenia w stosowaniu funkcji jednostkowej przewodności magnetycznej szczeliny powietrznej (FJPMS) do określania momentów zaczepowych w maszynach z powłokowymi magnesami trwałymi. Zagadnienie to związane jest z szerszym problemem stosowalności FJPMS do obliczania lokalnych wartości pola magnetycznego w szczelinie maszyny. Obliczenia z użyciem FJPMS przeprowadzono dla 4-biegunowego silnika z magnesami powłokowymi.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz