Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza zagrożeń cywilizacyjnych na przykładzie wybranych województw. Ocena świadomości oraz przygotowania młodzieży do zapobiegania tego typu zagrożeniom

Tytuł:
Analiza zagrożeń cywilizacyjnych na przykładzie wybranych województw. Ocena świadomości oraz przygotowania młodzieży do zapobiegania tego typu zagrożeniom
Analysis of Civilization Hazards Based on Selected Provinces. Estimation of the Society Awareness and Readiness to Prevent such Threats
Autorzy:
Tryboń, M.
Kwiatkowski, M.
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Szkoła Główna Służby Pożarniczej
Tematy:
zagrożenia cywilizacyjne
degradacja społeczna
degradacja środowiska
świadomość na temat zagrożeń
edukacja
świadomość cywilizacyjna
threat of civilization
social degradation
environmental degradation
awareness about the risks
education
civilizational consciousness
Źródło:
Zeszyty Naukowe SGSP / Szkoła Główna Służby Pożarniczej; 2015, 4, 56; 67-80
0239-5223
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawione i przeanalizowane zostały wybrane zagrożenia cywilizacyjne na podstawie przeprowadzonych badań ankietowych. W badaniach wzięło udział 341 uczniów klas III szkół ogólnokształcących z czterech województw: mazowieckiego, świętokrzyskiego, pomorskiego, podlaskiego. W ramach analizy porównawczej województw, wykonywano odpowiednio testy statystyczne, których celem było zweryfikowanie istoty zaobserwowanych różnic. W opracowaniu przedstawiono definicję zagrożeń cywilizacyjnych, źródła i skutki ich występowania. Następnie przedstawiono i opisano wyniki przeprowadzonych badań uwzględniając różnice między województwami w kontekście znajomości zagadnień związanych z zagrożeniami cywilizacyjnymi.

The article presents and analyzes civilization threats, selected on the base of conducted surveys. The study involved 341 third grade students in general education schools . As part of the comparative analysis of the results, the provinces respectively performed statistical tests, which aim was to verify the nature of the observed differences. The paper presents the definition of the civilization threat sources as well as the effects of their occurrence. Then the article shows and describes the results of the study taking into account the differences between provinces in the context of the knowledge of issues relating to the civilization hazards.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz