Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelowanie poziomu hałasu drogowego na podstawie długookresowych pomiarów ciągłych

Tytuł:
Modelowanie poziomu hałasu drogowego na podstawie długookresowych pomiarów ciągłych
Traffic noise level mathematical modeling based on long term and continuous measurement
Autorzy:
Mazurek, G.
Stępień, M.
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
poziom hałasu drogowego
modelowanie poziomu hałasu drogowego
czynniki ruchowe
czynniki meteorologiczne
traffic noise
traffic noise modeling
traffic factors
meteorological factors
Źródło:
Drogownictwo; 2016, 4; 111-117
0012-6357
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zaprezentowano zaobserwowane zależności między zmiennymi dotyczącymi ruchu drogowego, warunków środowiskowych, a poziomem hałasu drogowego. W analizach wykorzystano trzymiesięczny zbiór danych, zgromadzonych w Kielcach, podczas pomiarów ciągłych, przy użyciu stacjonarnych rejestratorów poziomu hałasu i warunków środowiskowych. Eksploracja dostępnych danych pozwoliła na pozyskanie niezbędnej wiedzy dotyczącej istnienia współzależności, ich siły oraz jej istotności pomiędzy wspomnianymi czynnikami ruchowo-akustyczno-środowiskowymi. Ponadto zaproponowano model matematyczny opisujący poziom prognozowanego hałasu drogowego, którego estymatorami, poza wielkościami związanymi z ruchem, są także wartości charakteryzujące czynniki meteorologiczne.

The article is to present the relationships between variables observed on traffic, environmental conditions, and the traffic noise. Three-month of continuous measurements data set was used in the analysis. The measurement device was stationary system allowing to collect noise and environmental conditions data. Exploration in available data gave the possibility to enhance the necessary knowledge about correlations and their significance and the relationship between the factors. Moreover, a mathematical model was proposed that describes the forecast level of the traffic noise. Despite of the factors values associated with the traffic, the meteorological values in the estimators of the model were used.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz