Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modelowanie ruchu drogowego z zastosowaniem automatów komórkowych

Tytuł:
Modelowanie ruchu drogowego z zastosowaniem automatów komórkowych
The modeling of traffic using the cellular automata
Autorzy:
Papliński, J. P.
Żółtowski, M. J.
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Tematy:
sterowanie ruchem ulicznym
automaty komórkowe
modelowanie
traffic control
cellular automata
modeling
Źródło:
Pomiary Automatyka Kontrola; 2011, R. 57, nr 9, 9; 1036-1039
0032-4140
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono możliwość zastosowania automatów komórkowych do modelowania ruchu ulicznego. Jako przykład zastosowań rozpatrzono skrzyżowanie równorzędne, z pierwszeństwem przejazdu, oraz z sygnalizacją świetlną. Przedstawione wyniki badań symulacyjnych pokazują możliwość doboru odpowiedniego sterowania w funkcji natężenia ruchu na poszczególnych drogach. Szczególnie zapewniają dobór odpowiedniego programu sygnalizacji świetlnej zapewniającego uzyskanie maksymalnej przepustowości skrzyżowania.

Development of road infrastructure and the increasing traffic, resulting more complex traffic control problems, and increasing the re-quirement of the optimal selection. It is possible to build models of road traffic based on cellular automata, which have simple rules of operation specified by transition function and state of self and near-est neighbors. Despite their simplicity they allow to build complex models. The article presents a model of traffic based on the stochastic cellular automata. The model allows the analysis of the capacity of crossroad, depending on the traffic intensity. The paper presents models of intersections with equality streets and with some dominant streets. The crossroads with the traffic lights are presented too. At all intersections, there is the ability to determine the probability distribution of choosing particular courses of vehicles at intersections, and the likelihood of the vehicle at the beginning of the access road. The proposed model for crossing with traffic lights, allows to select the appropriate control sequences providing street lights for maximum throughput junction. Models of intersections presented in the paper can be easily combined into a larger model that maps a real transportation system.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz