Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Polioptymalizacja sterowania aktywnym systemem zawieszenia siedziska ze względu na skuteczność izolacji i odporność układu

Tytuł:
Polioptymalizacja sterowania aktywnym systemem zawieszenia siedziska ze względu na skuteczność izolacji i odporność układu
Multi-criteria optimisation of active seat suspension control for the sake of isolating effectiveness and system robustness
Autorzy:
Maciejewski, I.
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Mechaników Polskich
Tematy:
drgania
zawieszenie siedziska
aktywne sterowanie
vibration
seat suspension
active control
Źródło:
Pomiary Automatyka Kontrola; 2008, R. 54, nr 4, 4; 213-216
0032-4140
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca dotyczy modelowania i symulacji komputerowej układu zawieszenia siedziska operatora maszyny roboczej. Prezentowane oblicze-nia analityczne i numeryczne obejmują problematykę związaną z ochroną operatora maszyny roboczej przed szkodliwym oddziaływaniem drgań mechanicznych. W pracy przedstawiono niedopasowanie własności wibrozolacyjnych siedzisk w przypadku zmiany parametrów pasywnego układu zawieszenia. W celu polepszenia ochrony operatorów opracowano system aktywny tłumienia drgań, który znacznie eliminuje wady konwencjonalnych układów. Dodatkowo zaprezentowano propozycję odpornego sterowania aktywnym systemem zawieszenia siedziska, w którym uwzględniono niepewności parametrów lepkosprężystego układu zawieszenia.

The paper concerns modelling and computer simulation of the working machines seat suspension. The presented analytical and numerical calculations contain the problems of health protection of working machines operators against mechanical vibration. In the paper, the misfit of vibro-isolating properties of the seats in case of its parameters changing is shown. In order to improve protection of the operators, the active vibration control system is elaborated, which considerably eliminates the disadvantages of conventional systems. Additionally, the optimisation procedure of active suspension control robustness is proposed, with the use of uncertainties between nominal model and real object.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz