Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uniwersalna struktura bezpośredniego sterowania momentem i strumieniem dla silników synchronicznych o magnesach trwałych oraz silników asynchronicznych

Tytuł:
Uniwersalna struktura bezpośredniego sterowania momentem i strumieniem dla silników synchronicznych o magnesach trwałych oraz silników asynchronicznych
Universal structure direct torque control for synchronous permanent magnet and asynchronous motors
Autorzy:
Świerczyński, D.
Żelechowski, M.
Data publikacji:
2003
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Elektrotechniki
Tematy:
maszyny elektryczne z magnesem stałym
silniki asynchroniczne
silniki synchroniczne
Źródło:
Prace Instytutu Elektrotechniki; 2003, 216; 131-142
0032-6216
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono badania eksperymentalne dla uniwersalnej struktury bezpośredniego sterowania momentem i strumieniem dla silników synchronicznych o magnesach trwałych oraz silników asynchronicznych. Omówiono w nim dwie struktury tego sterowania. Pierwsza z nich składa się z histerezowych regulatorów momentu i strumienia oraz tablicy łączeń. W drugiej strukturze zamiast regulatorów histerezowych zastosowano regulator PI momentu i strumienia a tablice łączeń zastąpiono modulatorem wektorowym. Dzięki tej modyfikacji uzyskano wyższy czas próbkowania oraz stałą częstotliwość łączeń w falowniku napięcia MSI.

This paper presents digital signal processor (DSP) based direct torque control scheme using space vector modulation (DTC-SVM) for permanent magnet synchronous motor (PMSM) and induction motor drives. The mathematical analysis of motor shows that the increase of electromagnetic torque is proportional to the increase of the angle between the stator and rotor flux linkages and therefore fast torque response can be obtain by increasing the rotating speed of the stator flux linkage as fast as possible. The presented control strategy DTC-SVM is implemented in software of the DS1103 board. Simulations and experimental results well demonstrate the effectiveness of the proposed control scheme for both motors.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz