Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Koszty uzyskania przychodów w działalności przedstawicieli nowych mediów

Tytuł:
Koszty uzyskania przychodów w działalności przedstawicieli nowych mediów
Deductible costs in the activity of new media representatives
Autorzy:
Bartkowska, Maria
Szot, Przemysław
Data publikacji:
2021-08-24
Wydawca:
Instytut Studiów Podatkowych Modzelewski i wspólnicy
Tematy:
koszty uzyskania przychodów
influencer
nowe media
wydatki o charakterze osobistym
deductible expenses
new media
personal expenses
Źródło:
Doradztwo Podatkowe Biuletyn Instytutu Studiów Podatkowych; 2021, 8(300); 67-70
1427-2008
2449-7584
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W ramach niniejszego artykułu, autorzy omawiają w zarysie pojęcie „nowych mediów” oraz ich przedstawicieli – czyli „influencerów”. Powołując się na literaturę przedmiotu zarysowują na czym dana działalność polega oraz podnoszą, że jest ona póki co niezdefiniowana i wciąż dynamicznie ewoluuje. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie dotychczasowych poglądów organów podatkowych oraz sądów administracyjnych, a następnie skonfrontowanie ich z osobistymi poglądami autorów. Końcowo, autorzy formułują wniosek, iż działalność influencerów – będąca stricte związana z ich osobą – wymaga, aby do wydatków mających charakter osobisty podchodzić w sposób bardzo liberalny w sytuacji rozważania czy powinny one być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.

In this article, the authors outline the concept of „new media” and their representatives – „influencers”. Referring to the literature on the subject they outline what the activity consists of and argue that it is still undefined and dynamically evolving. The purpose of this article is to present the current views of tax authorities and administrative courts and then confront them with the authors’ personal views. Finally, the authors conclude that the activity of influencers – which is strictly related to their person – requires a very liberal approach to expenses of a personal nature when considering whether they should be inclu ded in tax deductible expenses.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz