Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Przestrzenie turystyki i ich transformacja we współczesnym świecie

Tytuł:
Przestrzenie turystyki i ich transformacja we współczesnym świecie
Autorzy:
Liszewski, Stanisław
Data publikacji:
2006-12-30
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
przestrzenie turystyki
przestrzenie wyobraźni turystycznych
przestrzenie turystyczne o ograniczonej dostępności
realne przestrzenie turystyki
tourism spaces
imaginative tourism spaces
‘access-restricted’ tourism spaces,
real tourism spaces
Źródło:
Turyzm; 2006, 16, 2; 7-19
0867-5856
2080-6922
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem autora pracy było poszukiwanie odpowiedzi na kilka pytań: czy przestrzeń turystyczna jest jednoimienna, czy też istnieją różne przestrzenie turystyki, jakie przestrzenie kreuje człowiek w czasie swojej ruchliwości turystycznej? W wyniku prowadzonych badań autor wyróżnił trzy generalne typy przestrzeni: wyobraźni turystycznych (A), ograniczonej dostępności (B) i realne przestrzenie turystyki (C) oraz kilka cząstkowych przestrzeni (podprzestrzeni) turystycznych, które omówił i scharakteryzował. W konkluzji autor sugeruje, aby przedmiotem badań nad turystyką uczynić przestrzeń lub przestrzenie turystyki.

The author’s aim is to find answers to a number of questions: is tourism space homogenous or are there different tourism spaces, and what are the spaces created during tourism activity? As a result of his research, the author has identified three general types: imaginative tourism spaces (A), 'access-restricted' tourism spaces (B) and real tourism spaces (C), as well as several tourism sub-spaces which are also discussed and described. In conclusion the author suggests that tourism space, or spaces, should become research theme in tourism studies.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz