Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Emocje jako element struktury przekazu samorządu lokalnego w serwisie Facebook.com. Studium przypadku oficjalnego profilu Miasta Stołecznego Warszawy

Tytuł:
Emocje jako element struktury przekazu samorządu lokalnego w serwisie Facebook.com. Studium przypadku oficjalnego profilu Miasta Stołecznego Warszawy
Emotions as an Element of the Local Government Message Structure on Facebook.com: Case Study of the Official Profile of the Capital City of Warsaw
Autorzy:
Kowalik, Krzysztof
Data publikacji:
2020-06-23
Wydawca:
Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II. Towarzystwo Naukowe KUL
Tematy:
samorząd lokalny
emocje w serwisie społecznościowym
struktura przekazu
reakcje użytkowników
Facebook.com
local government
emotions on the social network
message structure
user reactions
Źródło:
Roczniki Kulturoznawcze; 2019, 10, 4; 45-71
2082-8578
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Serwisy społecznościowe są coraz istotniejszym narzędziem komunikacji instytucji publicznych. Samorządy lokalne (władze gmin — miast) tworzą oficjalne profile społecznościowe, aby docierać nie tylko do swoich mieszkańców, ale także do turystów, inwestorów. Publikują treści o zróżnicowanym charakterze i zawartości. Z badań autora wynika, że przekaz ten można kategoryzować. Każdy rodzaj treści niesie ze sobą nie tylko porcję informacji, ale niektóre kategorie postów zawierają elementy, które mają za zadanie wzbudzać emocje i zarazem zaangażowanie użytkowników samorządowego profilu. Taki przekaz może zwiększać zasięg publikacji. Autor prezentuje wyniki swoich badań, wskazujących na preferowanie przez samorząd treści mogących inicjować wzmożoną, emocjonalną interakcję użytkowników serwisu Facebook.com. Studium przypadku (oficjalnego profilu Miasta Stołecznego Warszawy) stanowi próbę wskazania tych elementów struktury przekazu (postów), które mogą wzbudzać poruszenie wyrażane online w postaci „lajków”, komentarzy lub „szerowania”.

Social networking sites are an increasingly important communication tool for public institutions. Local governments (municipalities—cities) create official social profiles to reach not only their residents, but also tourists and investors. They publish content of diverse nature and content. The author's research shows that this message can be categorized. Each type of content brings not only a portion of information, but some categories of posts contain elements that are designed to arouse emotions and at the same time involve users of the local government profile. Such a message may increase the scope of publication. The author presents the results of his research showing that the local government prefers content that can initiate increased emotional interaction of Facebook.com users. The case study (Warsaw official profile) is an attempt to identify those elements of the message structure (posts) that may arouse online expression in the form of „likes”, comments or „sharing”.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz