Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola kompetencji zawodowych na współczesnym rynku pracy

Tytuł:
Rola kompetencji zawodowych na współczesnym rynku pracy
The role professional competence on the contemporary labour market
Autorzy:
Taradejna, B.
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Centralny Instytut Ochrony Pracy
Tematy:
kompetencje zawodowe
kompetencje kluczowe
professional competence
core competence
Źródło:
Bezpieczeństwo Pracy : nauka i praktyka; 2014, 8; 22-26
0137-7043
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zachodzące zmiany społeczno-ekonomiczne, postęp cywilizacyjny i naukowo-techniczny przyczyniają się do rozwoju i wzrostu gospodarczego państw. Czynnikiem rozwoju i postępu zawsze są ludzie i ich kompetencje. Poziom kompetencji pracowników jest jednym z elementów wpływających na motywację do pracy i satysfakcję zawodową. Ma to również związek z jakością wykonywanej pracy. Współcześnie kompetencje zawodowe rozumie się nie tylko jako profesjonalną wiedzę i umiejętności wymagane do pracy w danym zawodzie, czy na konkretnym stanowisku pracy, ale także jako dyspozycje jednostki umożliwiające jej efektywne radzenie sobie w różnych sytuacjach zawodowych i życiowych W artykule zwrócono uwagę na rolę kompetencji kluczowych, czyli dyspozycji o charakterze ponad zawodowym, charakteryzujących się dużym stopniem uniwersalności, wykorzystywanych w różnych sytuacjach życiowych. Rolę tych kompetencji przedstawiono na przykładzie grupy zawodowej, jaką są specjaliści z obszaru ergonomii i bhp.

Socio-economic changes, and progress of both civilization and science and technology contribute to the economic development of countries People and their competencies are always a major factor in development and progress The employees' level of competence affects the incentive to work and job satisfaction. It also related to the quality of their work. Today, occupational competence is understood not only as the knowledge and skills required to work in a specific occupation or at a specific workstation, but also as individuals' ability to cope in a variety of occupational and personal situations. This article discusses the role of core competencies, or abilities with a high degree of universality, which can be used in different situations. The role of those competencies is discussed using experts in ergonomics and occupational safety and health as an example.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz