Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Interpersonal Conflicts between Children as Difficult Situations in Teaching

Tytuł:
Interpersonal Conflicts between Children as Difficult Situations in Teaching
Autorzy:
Cywińska, Małgorzata
Data publikacji:
2013-09-30
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
interpersonal conflict
difficult situation
reflective actions of teachers
destructive and constructive meaning of conflicts
strategy of punitive behaviours in conflict
dialogue in conflict situations
culture of conflict
Źródło:
The New Educational Review; 2013, 33; 225-233
1732-6729
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Interpersonal conflicts arising between children are not only difficult for children themselves, but also for teachers responsible for conducting educational and didactic activities with children. Empirical studies (based on the diagnostic survey method: interviews with children, questionnaires for teachers) conducted among one hundred preschool teachers working with six-year-olds, and among one hundred preschoolers, have revealed that a considerable percentage of the surveyed teachers underestimate the importance of children’s conflict situations in their educational activities. The teachers are mostly unaware of the developmental dimension of conflicts, and they emphasise mainly the negative impact of such situations on children (46%), often punishing their pupils – as claimed by six-year-olds – for becoming engaged in a dispute (48%). The teachers also fail, to a significant extent, to reflect upon incidents of conflict, be it reflection upon the situation in the course of action or reflection upon the action with the benefit of hindsight. Results obtained in the studies demonstrate that the teachers do not show their pupils what a constructive dispute is about, and do not teach them any ways to resolve a conflict situation in an integrative manner – in cooperation with other interaction partners. They also fail to explain the meaning of dialogue in the conflict process to children, despite claiming to do so (81%). The findings may imply that although teachers know which constructive procedures should be used in situations of conflict between children, they do not put their knowledge into practice because, e.g., they are not competent enough to do so.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz