Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena odporności planu obsady zajęć dydaktycznych na zmianę liczby grup zajęciowych

Tytuł:
Ocena odporności planu obsady zajęć dydaktycznych na zmianę liczby grup zajęciowych
Robustness Assessment of a Course Assignment Plan on Changing Number of Groups
Autorzy:
Szwarc, Eryk
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Politechnika Gdańska
Tematy:
course/teacher assignment planning
disruption
number of group change
robustness estimation
obsada zajęć
zakłócenie
zmiana liczby grup
odporność
Źródło:
Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka; 2018, 3, 26; 135-146
2084-6495
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Course assignment planning aims on teachers assignments to their occupational groups, which, in addition to the condition of competence, meet a number of constraints, such as teaching workload, minimum staffing, etc. The assignment plan is exposed to disruptions caused by for example the absence of employees and/or the starting of unforeseen courses/faculties which are not considered so far. Problems related to this issue, and in particular those related to the robustness estimation of admissible variants of the planned course assignment to these types of disruptions, are not available in the literature. In this context, the purpose of this paper is to develop a measure of the robustness estimation of a course assignment plan dedicated to an arbitrarily selected type of disruption. Concept of robust assignment planning method to particular type of disruption is presented. The implementation of these methods should enable to estimate robustness of the planning assignment variants. Assignment plans that guarantee a given level of robustness also should be possible. Attached examples illustrate the practical applicability of the proposed approach.

Planowanie obsady zajęć dydaktycznych sprowadza się do takiego przydziału nauczycieli do prowadzonych przez nich grup zajęciowych, który oprócz warunku kompetencji spełnia szereg ograniczeń np. wymiaru pracy dydaktycznej nauczyciela, zapewnienia minimum kadrowego itp. Tak sporządzony plan obsady narażony jest na zakłócenia powodowane np. absencją pracowników i/lub uruchamianiem nieprzewidzianych wcześniej kierunków/specjalności/kursów. Zagadnienia związane z tą problematyką, związane w szczególności z oceną odporności dopuszczalnych wariantów planowanej obsady na wymienione rodzaje zakłóceń, nie są podejmowane w dostępnej literaturze przedmiotu. W tym kontekście, celem niniejszej pracy jest opracowanie miary oceny odporności planu obsady zajęć dydaktycznych dedykowanej do danego, arbitralnie wybranego typu zakłócenia oraz przedstawienie sposobu planowania obsady odpornej na dany rodzaj zakłóceń obsady zajęć. Programowa implementacja proponowanych metod winna umożliwić ocenę odporności poszczególnych wariantów obsady na wybrane rodzaje zakłóceń procesu dydaktycznego oraz wyznaczanie planów obsady gwarantujących zadany poziom odporności na zakłócenia. Załączone przykłady ilustrują możliwości praktycznego zastosowania zaproponowanego rozwiązania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz