Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Value creation in e-business as a driver of financial performance: investigating business models of Polish internet companies

Tytuł:
Value creation in e-business as a driver of financial performance: investigating business models of Polish internet companies
Kreacja wartości w e-biznesie jako determinanta wyników finansowych: badanie modeli biznesu polskich firm internetowych
Autorzy:
Zaborek, Piotr
Doligalski, Tymoteusz
Sysko-Romańczuk, Sylwia
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Politechnika Gdańska
Tematy:
business models
value creation
e-business
e-commerce
Internet
model biznesu
kreacja wartości
e-biznes
Źródło:
Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka; 2016, 4, 19; 101-113
2084-6495
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the findings of a survey of managers of Polish internet companies investigating links between e-business value creation and financial performance. The theoretical framework was developed by Amit and Zott that conceptualized the main sources of value in internet-enabled companies. The study included 150 businesses with the largest representation of internet retailers and service providers. The major outcome of the study was developing logistic regression model that allowed to establish which variables were statistically significant predictors of the operational return on sales ratio. It implied that out of the four elements comprising Amit and Zott’s framework only Complementarities were closely linked with improved financial performance. The other two elements – Lock-in and Novelty – were not viable predictors, while the forth component – Efficiency – was negatively related to the performance metric.

Artykuł prezentuje wyniki badań przeprowadzonych wśród menedżerów polskich firm internetowych. Celem badań było ustalenie zależności między sposobami kreacji wartości w e-biznesie a poziomem rentowości firm. Podstawę teoretyczną badań stanowił model kreacji wartości w e-biznesie autorstwa Amita i Zotta. Badania objęły 150 firm należących do grupy największych internetowych sprzedawców i dostawców e-usług. W celu ustalenia statystycznie istotnych predyktorów współczynnika zysku operacyjnego do sprzedaży wykorzystano regresję logistyczną. Z badań wynika, że z czterech elementów tworzących model Amita i Zotta jedynie komplementarność była blisko powiązana z poprawą wyników finansowych. Kolejne dwa elementy – uwięzienie klienta i nowatorstwo – nie miały mocy predykcyjnej, natomiast czwarty element (efektywność klienta) był ujemnie skorelowany z wynikiem finansowym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz