Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Experimental study of mechanical losses of single-cylinder spark-ignited engine

Tytuł:
Experimental study of mechanical losses of single-cylinder spark-ignited engine
Autorzy:
Romero, Carlos A.
Henao, Edison
Ramírez, Juan
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Polskie Towarzystwo Diagnostyki Technicznej PAN
Tematy:
internal combustion engines
friction losses
pumping losses
mechanical efficiency
silnik spalinowy
straty tarcia
sprawność mechaniczna
Źródło:
Diagnostyka; 2021, 22, 3; 13-24
1641-6414
2449-5220
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this study, the mechanical losses of a single-cylinder spark-ignited Robin EY15 engine were experimentally determined and analysed by the indicated method. The effects of the load and speed on the mechanical loss balance were also analysed. The tests were conducted on a test bench equipped with a DC motor generator at speeds between 1500 and 4800 min-1 and three load levels of 25, 50, and 100%. The results showed that the mechanical efficiency ranges between 22.5% and 83.2% for the tested engine and the evaluated operation points, attaining the highest efficiency under the full load and 2100 min-1. However, at this load level, the efficiency is reduced to 29% with the increase in the rotation speed. Concurrently, the pumping losses contribute up to 58.7% of the total losses, which indicates that their contribution is even higher than the sum of the other components under low load conditions. However, as the load increases, this contribution decreases to 18% for lower rotation regimes. In addition, the experimental results of the total mechanical losses were compared with some numerical correlations found in the literature. Finally, some empirical correlations were proposed for the mechanical efficiency calculation of the tested engine.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz