Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Chinese Families’ Pursuit of Confucian Learning Beliefs through Overseas Education: Rethinking Learning Cultures in Cross-Cultural Research

Tytuł:
Chinese Families’ Pursuit of Confucian Learning Beliefs through Overseas Education: Rethinking Learning Cultures in Cross-Cultural Research
Autorzy:
Chen, Juan
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Fundacja Pro Scientia Publica
Tematy:
learning beliefs
cultivation
socialisation
Confucian heritage cultures
values
Źródło:
Journal of Education Culture and Society; 2023, 14, 2; 533-551
2081-1640
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Aim. The aim of the article is to understand how Chinese parents draw on their learning beliefs and experiences within the Chinese educational context to make decisions about their children’s overseas education, as well as analysing how their learning beliefs are similar or different from East Asian or Western learning beliefs. Methods. The study is based on more than 100 in-depth separate interviews with 22 Chinese families conducted over serval years between 2016 and 2019. Based on interpretative phenomenological analysis and discourse analysis, the results are coded according to the theory of values proposed by Clyde Kluckhohn (1951). These learning values are further coded according to whether they are reflective of the American learning model (EALM), Confucian learning model (CLM), and Confucian learning philosophies. Results. The analysis shows that Chinese parents have displayed similar learning beliefs in socialising their children in the family domain, in their disapproval of the Chinese education system, and in their pursuit of a Western overseas education. The Chinese families’ pursuit of a Western education for their children are driven by their cultural leaning beliefs, which are rooted in Confucian heritage culture, and which also echo European American heritage cultures. Conclusion. Many researchers tend to emphasise cultural differences in learning, particularly between Confucian heritage and European American heritage cultures. This paper shows the possibilities of cultural learning values shaping educational choices, expands upon the understanding of Confucian heritage culture, and suggests the similarities between the learning cultures of East Asia and the West.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz