Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ poruszania się pojazdami dostosowanymi do ruchu lewostronnego (RHD) w ruchu prawostronnym na bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce

Tytuł:
Wpływ poruszania się pojazdami dostosowanymi do ruchu lewostronnego (RHD) w ruchu prawostronnym na bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
Influence of driving right hand drive vehicles on road traffic safety in Poland
Autorzy:
Gudzbeler, G.
Urban, A.
Bortkiewicz, A.
Dąbrowski, M.
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
ruch drogowy
ruch lewostronny
ruch prawostronny
bezpieczeństwo ruchu drogowego
road traffic
road safety
right hand traffic
left hand traffic
Źródło:
Transport Miejski i Regionalny; 2015, 3; 9-15
1732-5153
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Dyrektywy Unii Europejskiej w zakresie transportu drogowego wpływają bezpośrednio na spektrum obowiązujących w Polsce przepisów dotyczących wybranych aspektów ruchu drogowego. Proponowana zmiana przepisów regulujących zasady rejestrowania pojazdów, umożliwiająca rejestrowanie pojazdów dostosowanych do ruchu lewostronnego bez wymaganych do tej pory modyfikacji, generuje konsekwencje zarówno ekonomiczne, jak również w obszarze bezpieczeństwa ruchu drogowego. Aby odpowiedzieć na pytanie, czy poruszanie się takimi pojazdami w ruchu prawostronnym wpływa na bezpieczeństwo jego uczestników oraz jaki jest poziom tego wpływu, przeprowadzono badania empiryczne z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi symulacyjnych. Wyniki wskazały na wpływ proponowanych zmian na bezpieczeństwo kierujących, a ich poziom okazał się znacząco większy niż w przypadku innych zmian, takich jak obniżenie prędkości w terenie zabudowanym do 50 km/h.

The European Union directives on road transport directly affect the range of regulations on selected aspects of road traffic in Poland. Proposed amendment of the provisions referring to the registration of vehicles providing permission of registration of right hand drive vehicles without any modifications which was required so far, generates consequences both: of economical perspective as well as in the aspect of road safety. To answer the question whether right hand drive vehicles operating in the right hand traffic affect the safety of the traffic participants and what is the level of this impact, an empirical study has been conducted using modern simulation tools. The results indicated the impact on road users safety of the proposed changes, and their level proved to be significantly higher than other amendments, such as reduction of the speed in urban area up to 50 km/h.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz