Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perceived destination image of Poland: an analysis based on Ukrainian and Russian perceptions

Tytuł:
Perceived destination image of Poland: an analysis based on Ukrainian and Russian perceptions
Autorzy:
Kamińska, Wioletta
Mularczyk, Mirosław
Chrapek, Magdalena
Dubis, Lidiya
Malska, Marta
Nesterov, Evgeny
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydział Geografii i Studiów Regionalnych
Tematy:
Perceived destination image
Polska
Russians
Ukrainians
visitors
non-visitors
Źródło:
Miscellanea Geographica. Regional Studies on Development; 2021, 25, 3; 169-180
0867-6046
2084-6118
Język:
francuski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this article is to compare the perceived destination image of Poland as seen by Russians and Ukrainians. This study contributes to understanding the process of how the image of a destination is shaped, the new contribution being the comparison of the image of Poland as perceived by visitors and non-visitors of two nations, which until 1991 were a part of one state. The study is based on a questionnaire consisting of 16 statements on the perceived destination image of Poland. A 5-point Likert scale was used in the survey. A total of 710 people were examined, including 348 Russians and 362 Ukrainians. The reliability of the survey was assessed using Cronbach's alpha index. The hypotheses verification, using Student's t-test, showed that Russians and Ukrainians perceived Poland as an attractive country in terms of tourism. No major diferences between Russians and Ukrainians were observed in the perception of Poland as a tourist destination. Moreover, no influence of past experience was noted on the shaping of the perceived destination image of Poland. Additionally, some managerial implications of significant relevance to destination marketing are discussed, and future directions for research are outlined.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz