Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ocena możliwości wykorzystania pędu mas powietrza od jadących pojazdów do napędu turbiny wiatrowej

Tytuł:
Ocena możliwości wykorzystania pędu mas powietrza od jadących pojazdów do napędu turbiny wiatrowej
Estimation of the ability to use a mass of air from a moving vehicle in wind turbine propulsion
Autorzy:
Baworski, A.
Garbala, K.
Czech, P.
Witaszek, K.
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
wind turbine
renewable energy
Savonius rotor
turbina wiatrowa
energia odnawialna
wirnik Savoniusa
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Transport / Politechnika Śląska; 2015, 88; 7-17
0209-3324
2450-1549
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This work presents division and classification of wind turbines according to the location of the axis of rotation and generated power. The work introduces applications of the wind turbines in electric energy generation with their direct development. The paper discusses indicators and exploitation parameters that characterize particular types of wind rotators. Dimension and construction factors, as well as work parameters, have been analyzed in order to choose the optimal rotator in the road infrastructure application. The aim of the analysis was to conduct further investigation to restore a mass of air from passing vehicles.

W artykule przedstawiono podział i klasyfikację turbin wiatrowych według położenia osi obrotu i wytwarzanej mocy. Zaprezentowano ich zastosowanie w wytwarzaniu energii elektrycznej z ukierunkowanym ich rozwojem. Omówiono wskaźniki i parametry eksploatacyjne charakteryzujące poszczególne typy wirników wiatrowych. Przeanalizowano te wielkości oraz czynniki konstrukcyjne i parametry pracy w celu wyboru optymalnego wirnika do zastosowania w infrastrukturze drogowej. Dalsze badania mają na celu odzyskanie energii ruchu mas powietrza od przejeżdżających pojazdów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz