Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Praktyki zarządzania wiedzą w szkolnictwach wyższych - badanie porównawcze

Tytuł:
Praktyki zarządzania wiedzą w szkolnictwach wyższych - badanie porównawcze
Knowledge management practices in higher education institutions - a comparative study
Autorzy:
Nawaz, Nishad
Durst, Susanne
Hariharasudan, A.
Shamugia, Zurabi
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Politechnika Częstochowska
Tematy:
knowledge perception
knowledge gathering
knowledge creation
knowledge sharing
knowledge diffusion
knowledge retention
higher education
percepcja wiedzy
gromadzenie wiedzy
tworzenie wiedzy
dzielenie się wiedzą
rozpowszechnianie wiedzy
zatrzymywanie wiedzy
szkolnictwo wyższe
Źródło:
Polish Journal of Management Studies; 2020, 22, 2; 291-308
2081-7452
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this paper is to study Knowledge Management (KM) practices in a number of higher education institutions from Europe, Asia, and Gulf Cooperation Council (GCC) countries, as reported by the respective faculty members. The KM practices assessed were Knowledge Perception (KP), Knowledge Gathering (KG), Knowledge Creation (KC), Knowledge Sharing (KS), Knowledge Diffusion (KD), and Knowledge Retention (KR) and compared across the three regions to understand the similarities and differences in KM practices. Data was collected through a structured questionnaire and distributed online among faculty members of various universities in Europe, Asia and GCC countries. To draw meaningful inferences, scales for reliability, one-way ANOVA and Ttest were used to analyze, compare and interpret the data. The results indicate that there are no significant differences among the higher education institutions regarding KP, KC, KS, and KD. There is, however, a significant difference with regards to KG and KR. The findings of the study help to serve as input to higher education institutions from three different regions in developing best practices of KM for improving performance.

Celem tego artykułu jest zbadanie praktyk zarządzania wiedzą (KM) w szeregu instytucji szkolnictwa wyższego z krajów Europy, Azji i Rady Współpracy Zatoki Perskiej (GCC), zgodnie z raportami odpowiednich członków wydziału. Ocenione praktyki KM obejmowały postrzeganie wiedzy (KP), gromadzenie wiedzy (KG), tworzenie wiedzy (KC), dzielenie się wiedzą (KS), rozpowszechnianie wiedzy (KD) i zatrzymywanie wiedzy (KR) i porównano je w trzech regionach, aby zrozumieć podobieństwa i różnice w praktykach KM. Dane zebrano za pomocą ustrukturyzowanego kwestionariusza i rozprowadzono online wśród wykładowców różnych uniwersytetów w Europie, Azji i krajach GCC. Aby wyciągnąć znaczące wnioski, do analizy, porównania i interpretacji danych wykorzystano skale niezawodności, jednokierunkową ANOVA i test T. Wyniki wskazują, że nie ma istotnych różnic między uczelniami pod względem KP, KC, KS i KD. Istnieje jednak znacząca różnica w odniesieniu do KG i KR. Wyniki badania pomagają instytucjom szkolnictwa wyższego z trzech różnych regionów opracować najlepsze praktyki KM w celu poprawy wyników.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz