Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Funkcjonowanie przedszkola Golvsengane w Nordfjordeid w Norwegii

Tytuł:
Funkcjonowanie przedszkola Golvsengane w Nordfjordeid w Norwegii
The functioning of Golvsengane kindergarten in Nordfjordeid in Norway
Autorzy:
Van Damme, Małgorzata
Jacewicz, Agata
Data publikacji:
2021-07-30
Wydawca:
Niepaństwowa Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Białymstoku
Tematy:
przedszkole
dzieci w wieku przedszkolnym
nauczyciele – pedagodzy – wychowawcy (kadra pedagogiczna)
planowanie i dokumentowanie pracy
opieka zdrowotna
opieka psychologiczno-pedagogiczna
współpraca ze środowiskiem
kindergarten
preschool children
teachers - educators - educators (teaching staff)
planning and documenting work
health care
psychological and pedagogical care
cooperation with the community
Źródło:
Zagadnienia społeczne; 2021, 1, 15; 113-144
2353-7426
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule dokonano charakterystyki edukacji przedszkolnej w Norwegii na przykładzie pracy przedszkola w Nordfjordeid. Opis kadry i wychowanków poprzedza krótka historia związana z powstaniem placówki i miejscem jej usytuowania. Szczególną uwagę skoncentrowano na funkcjonowaniu przedszkola, planowaniu i prowadzeniu zajęć, spacerów, wycieczek, uroczystości, aranżacji kącików zainteresowań. Zaakcentowano opiekę zdrowotną, pomoc pedagogiczno-psychologiczną, logopedyczną oraz współpracę ze środowiskiem (w tym środowiskiem rodzinnym dziecka). Zawarto w nim też ocenę pracy placówki w oparciu o obowiązujące uregulowania prawne.

The article presents pre-school education in Norway on the example of a kindergarten in Nordfjordeid. The description of the staff and pupils is preceded by a short history related to the establishment of the facility and its location. Special attention has been paid to the functioning of the kindergarten, planning and conducting classes, walks, excursions, celebrations, and the arrangement of interest corners. Health care, pedagogical and psychological assistance, speech therapy and cooperation with the environment (including the child's family environment) have been highlighted. The article includes an assessment of the facility's work based on current legal regulations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz