Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Oferta edukacyjna muzeum w kontekście podstawy programowej szkół ponadpodstawowych

Tytuł:
Oferta edukacyjna muzeum w kontekście podstawy programowej szkół ponadpodstawowych
Educational Offer of a Museum in the Context of Secondary Schools Teaching Curriculums
Autorzy:
Tomiczek, Dagmara
Data publikacji:
2014-12
Wydawca:
Muzeum "Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie"
Tematy:
museology
cultural education
school system
muzealnictwo
edukacja kulturowa
szkolnictwo
Źródło:
Rocznik Muzeum "Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie"; 2014, 2, 2; 91-100
2353-2734
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The following article focuses on the transfer of contents connected with cultural education of children and youth at various stages of schooling according to the applicable Curriculum of Preschool Education and Common Education in Primary and Secondary Schools. It emphasizes the possibilities of cross-track teaching of children and adolescents with cooperation with museum-like institutions, which due to their educational offers consistent with the curriculum basis can not only supplement and enrich teaching curriculums, but as well realize their basic assumptions. The author of the article analyses the teaching curriculum of selected subjects in the context of cultural education, she also indicates the opportunities of the selected didactical methods in the scope of the process of acquiring knowledge by students with the use of a educational offer of a museum.

Artykuł przybliża przekazywanie treści związanych z edukacją kulturową dzieci i młodzieży na różnych poziomach nauczania w myśl obowiązującej Podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych, gimnazjach i liceach. Podkreśla możliwości międzyprzedmiotowych ścieżek nauczania dzieci i młodzieży przy współpracy z instytucjami typu muzeum, które dzięki ofertom edukacyjnym zgodnym z podstawą programową mogą nie tylko uzupełniać i wzbogacać programy nauczania, ale również realizować ich podstawowe założenia. Autorka analizuje podstawę programową wybranych przedmiotów nauczania w kontekście kształcenia kulturowego, wskazuje również możliwości wytypowanych metod dydaktycznych w zakresie pozyskiwania wiedzy przez uczniów z wykorzystaniem oferty edukacyjnej muzeum.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz