Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perceptions Influencing Apparel Safety Sustainable Consumption Behaviour: Exploring the Contextual Relationship

Tytuł:
Perceptions Influencing Apparel Safety Sustainable Consumption Behaviour: Exploring the Contextual Relationship
Autorzy:
Chen, Lihong
Qie, Kexin
Yu, Hong
Ding, Xuemei
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Biopolimerów i Włókien Chemicznych
Tematy:
consumer perception
apparel safety
consumption behaviour
perceived consumer effectiveness
Źródło:
Fibres & Textiles in Eastern Europe; 2022, 1 (151); 8--16
1230-3666
2300-7354
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this paper is to develop and test a theoretical model that explains that the impact of consumer perceptions of apparel safety on their consumption behavior is moderated by consumers’ attitude and the price in the relationship studied. A survey questionnaire was developed and conducted first in a pretest by 231 participants to initially identify possible measurement problems. Another 321 potential consumers subsequently filled in the questionnaire on our website, out of which 296 questionnaires were used to verify the validity and reliability by statistical analysis and the structural equation model. The paper identifies a set of apparel safety perception dimensions that do not drive safe consumption practices. It is further seen that price is more likely to moderate the relationship with consumer behaviors than perceptions and attitudes. Therefore, the paper significantly fills the gaps between apparel safety perceptions and apparel safety consumption behavior. The findings of the paper have significant implications for apparel companies who wish to explore the apparel market potential in China.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz