Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Assessment of Customer Satisfaction as an Element Deciding About Enterprises Competitiveness

Tytuł:
Assessment of Customer Satisfaction as an Element Deciding About Enterprises Competitiveness
Autorzy:
Ingaldi, M.
Kotus, M.
Data publikacji:
2018
Wydawca:
STE GROUP
Tematy:
service quality
customer's opinion
CSI
quality management
Źródło:
Multidisciplinary Aspects of Production Engineering; 2018, 1, 1; 657--664
2545-2827
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Unported
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Enterprises which want to ensure a secure and stable market position must constantly look for ways to convince customers (current and potential) that their goods and services are competitive and represent a sufficiently high level of quality, consistent with the their needs. Service enterprises use specific methods and tools to analyze the quality of their services and to be sure that these services are competitive on the market. One of the important elements of such an analysis is the assessment of customer satisfaction. This research should be treated as a key stage in the customer satisfaction management system. Without knowing the customers' expectations, the enterprise is unable to determine what to improve and correct. In this case, the Customer Satisfaction Index (CSI), which not only indicates what to improve, but also shows the level of customer satisfaction, should be used. The purpose of the paper is to assess customer satisfaction in a service point of a known producer of men's clothes. The CSI index and a specially developed survey were used for the research. The questionnaire was filled in by the customers of the research service point after the service delivery. According to the obtained results, individual determinants should be maintained and monitored by the enterprise. The research also identified areas for improvement, i.e. product quality, design and ways of payment. However, the overall CSI score is good, which means that despite few problems with customers' satisfaction, they are satisfied with the research service point.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz