Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Trend of the compensation policy and tactics for the development of mineral resources in China

Tytuł:
Trend of the compensation policy and tactics for the development of mineral resources in China
Trend polityki kompensacyjnej i taktyki wykorzystania zasobów surowców mineralnych w Chinach
Autorzy:
Wang, Yiqiao
Gao, Yongtao
Li, Guoqing
Zhou, Yu
Li, Jianhui
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Instytut Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią PAN
Tematy:
ecological compensation
mineral resource exploitation
tripartite evolutionary game
evolutionary stable strategy
sensitivity analysis
kompensacja ekologiczna
eksploatacja surowców mineralnych
trójstronna gra ewolucyjna
strategia stabilna ewolucyjnie
analiza wrażliwości
Źródło:
Gospodarka Surowcami Mineralnymi; 2021, 37, 4; 29--54
0860-0953
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
China has been building an ecological compensation system to eliminate the contradiction between economic development and ecological protection. Aiming at conflicts of interest in the implementation of an ecological compensation policy for China’s mineral resource development, this study established a tripartite evolutionary game model to simulate the ecological compensation scenario and determined the evolutionary stable strategy (ESS) under different scenarios; it uses numerical simulation to analyse the strategy evolution process of stakeholders and the influence of parameter changes on each strategy. The results show that there is an optimal ESS for ecological compensation for mineral resource development, which condition is C1 < Ti + F1, P < F2, C2 < R1 + R2. The initial cooperation intentions of stakeholders directly affected the final stable state. Local governments are most affected by the input cost, and mining enterprises are most affected by the supervision of the central government. Punishment can effectively restrain the behavior of local governments and mining enterprises and promote the implementation of ecological compensation systems. In addition, the higher supervision cost of the central government, the longer time it will take for the stakeholders to reach the stable state. Finally, reducing the payment amount for ecological compensation will not affect the trend in environmental improvement; in contrast, it is conducive to the preservation of enterprises’ strength, economic development and ecological environment protection. The main findings of this study can help secure coordinate between the stakeholders in conflict and jointly formulate appropriate ecological compensation policy.

Artykuł dotyczy bardzo ważnego zadania, jakim jest pogodzenie celów ekonomicznych i środowiskowych w przemyśle wydobywczym Chin. Autorzy budują model uwzględniający interesy firm górniczych, samorządów i władz centralnych, wykorzystują do tego teorię gier. W ramach tych badań ustanowiono trójstronny ewolucyjny model gry do symulacji scenariusza kompensacji ekologicznej i określono strategię stabilną ewolucyjnie ESS (Evolutionary Stable Strategy) dla różnych scenariuszy; wykorzystując symulację numeryczną do analizy procesu ewolucji strategii interesariuszy oraz wpływu zmian parametrów na każdą strategię. Wyniki pokazują, że istnieje optymalny ESS dla ekologicznej kompensacji wykorzystania zasobów surowców mineralnych, którego stan to C1 < Ti + F1, P < F2, C2 < R1 + R2 (określenie parametrów podano w tabeli 2). Początkowe zamiary współpracy interesariuszy bezpośrednio wpłynęły na ostateczny stan stabilności. Samorządy lokalne są najbardziej dotknięte kosztami kapitałowymi, a przedsiębiorstwa górnicze – kosztami nadzoru rządu centralnego. Karanie może skutecznie powstrzymywać zachowania samorządów i przedsiębiorstw górniczych oraz promować wdrażanie systemów rekompensat ekologicznych. Dodatkowo, im wyższy koszt nadzoru ze strony rządu centralnego, tym dłuższy czas osiągnięcia stanu stabilnego przez interesariuszy. Wreszcie, zmniejszenie kwoty płatności na kompensację ekologiczną nie wpłynie na trend poprawy stanu środowiska, natomiast sprzyja zachowaniu siły przedsiębiorstw, rozwojowi gospodarczemu i ochronie środowiska przyrodniczego. Główne wnioski z tego badania mogą być przydatne w zapewnieniu koordynacji między zainteresowanymi stronami w konflikcie i wspólnym sformułowaniu odpowiedniej polityki kompensacji ekologicznej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz