Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Student Entrepreneurship – The Impact of University Environment on Students’ Starting Conditions

Tytuł:
Student Entrepreneurship – The Impact of University Environment on Students’ Starting Conditions
Przedsiębiorczość wśród studentów – wpływ studiów na kształtowanie ich planów i możliwości przedsiębiorczych
Autorzy:
Duong Phuong, Quynh
Freiling, Jörg
Data publikacji:
2022-05-25
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
student entrepreneurship
university entrepreneurial ecosystem
przedsiębiorczość studentów
uniwersytecki ekosystem przedsiębiorczości
Źródło:
Problemy Zarządzania; 2022, 20, 1/2022 (95); 150-172
1644-9584
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose: The research aim is to identify how the university campus influences students’ entrepreneurial starting conditions. Approach: The underlying paper is conceptual. The focus is to propose new relationships among constructs and bridge existing theories. In this paper, the entrepreneurial constructs regarding the venture foundation process are linked to extant literature on Higher Educational Institutions and bordering topics. We develop research propositions by connecting these two topic streams through causalities. Findings: We developed eight research propositions, arranged into two categories: university setting and student setting encompasses. The university setting comprises factors accentuating the specific, fertile university environment, whereas the student setting the specific status and related peculiarities. Research limitations/implications: Limitations arise, as the conceptual paper does not refer to data. Thus, there is a risk of being incomplete and biased based on the theoretical lens. The study adds to the contextual view of student entrepreneurship. It offers a sound set of causalities as a base for future empirical research. Practical implications: Through the insights, universities can adapt their offers in terms of support space and services and start tackling the students’ needs, as well as their weak points in terms of entrepreneurial starting conditions. Originality/value: The paper contributes to the current literature by presenting relations between the university environment and student entrepreneurship – the two areas that have not been connected before. This allows a deeper understanding of how students deal with entrepreneurial issues and what reasons lie behind their related behavior.

Cel: celem badania jest określenie, w jaki sposób studia wyższe wpływają na warunki rozpoczęcia działalności gospodarczej przez studentów. Metodologia: praca ma charakter koncepcyjny, skupia się na zaproponowaniu nowych relacji między koncepcjami i na połączeniu istniejących teorii. W niniejszym opracowaniu koncepcje przedsiębiorczości dotyczące procesu zakładania przedsiębiorstw są powiązane z istniejącą literaturą na temat instytucji szkolnictwa wyższego i na tematy pokrewne. Opracowano propozycje badawcze, łącząc te dwa nurty tematyczne poprzez związki przyczynowo-skutkowe. Wyniki: opracowano osiem propozycji badawczych, podzielonych na dwie kategorie: środowisko uniwersyteckie i środowisko studenckie. Pierwsza z nich obejmuje czynniki akcentujące specyficzne, sprzyjające rozwojowi środowisko uniwersyteckie, natomiast druga – szczególny status studenta i związane z nim uwarunkowania. Ograniczenia/implikacje badawcze: ograniczenia wynikają z faktu, że praca koncepcyjna nie odnosi się do danych. W związku z tym istnieje ryzyko braku obiektywności ze względu na teoretyczne ujęcie. Badanie wzbogaca kontekstualne spojrzenie na przedsiębiorczość studentów. Zaprezentowano w nim rzetelny zestaw związków przyczynowo-skutkowych jako podstawę dla przyszłych badań empirycznych. Implikacje praktyczne: dzięki zawartym spostrzeżeniom uczelnie mogą dostosować swoje oferty w zakresie przestrzeni i usług wsparcia oraz zacząć zajmować się potrzebami studentów z uwzględnieniem ich potencjalnych trudności związanych z warunkami rozpoczęcia działalności gospodarczej. Oryginalność/wartość: artykuł wnosi wkład do obecnej literatury, przedstawiając relacje między środowiskiem uniwersyteckim a przedsiębiorczością studentów – dwoma obszarami, które wcześniej nie były ze sobą zestawiane. Pozwala to na głębsze zrozumienie sposobu, w jaki studenci radzą sobie z kwestiami przedsiębiorczości i jakie przyczyny leżą u podstaw ich zachowań w tym zakresie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz