Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

A parallel decomposition algorithm for shortest path problem in large-size mesh networks

Tytuł:
A parallel decomposition algorithm for shortest path problem in large-size mesh networks
Równoległy algorytm dekompozycyjny dla problemu dróg najkrótszych w sieciach dużych rozmiarów typu krata
Autorzy:
Tarapata, Z.
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego
Tematy:
dekompozycyjny algorytm dróg najkrótszych
równoległy algorytm dróg najkrótszych
planowanie tras wielorozdzielczych
decomposition shortest paths algorithm
parallel shortest paths algorithm
multiresolution path planning
Źródło:
Biuletyn Wojskowej Akademii Technicznej; 2010, 59, 3; 295-306
1234-5865
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents parallel approach for shortest path problem and it extends some decomposition shortest path algorithm (DSP). It is based on rectangular mesh graph of large size which may represent, e.g., network of streets in the city, network of squares of terrain (as a model of a battlefield). A method of parallelization DSP algorithm is proposed. The main advantage of the method is negligible communication between processors. Acceleration and effectiveness of the PDSP algorithm in a case of parallelization and without parallelization of some internal steps of the algorithm are defined and simulation results of these functions for two types of structure of parallel computation systems (hypercube and mesh) are shown. Moreover, some suggestions for further improvements in the PDSP algorithm are proposed.

W artykule opisano metodę zrównoleglenia pewnego algorytmu dekompozycyjnego wyznaczania dróg najkrótszych (DSP). Bazuje on na sieciach dużych rozmiarów o strukturze typu krata, które mogą reprezentować sieć dróg w mieście, sieć kwadratów podziału terenu w grach komputerowych. Zaproponowano metodę (PDSP) zrównoleglenia algorytmu DSP. Podstawową cechą proponowanej metody jest minimalizacja konieczności komunikacji między procesorami wykonującymi obliczenia równoległe. Oszacowano przyspieszenie i efektywność algorytmu równoległego w przypadku zrównoleglenia i niezrównoleglenia niektórych wewnętrznych kroków algorytmu, jako funkcję liczby procesorów równoległych oraz podano wyniki symulacji przebiegu wartości tych funkcji dla różnych wielkości sieci i dwóch typów struktur systemu obliczeń równoległych (hipersześcian i krata). Ponadto podano pewne sugestie, co do zwiększenia efektywności proponowanego algorytmu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz