Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Iteracyjna metoda obliczania obciążeń wirników śmigłowców z zastosowaniem metody elementów skończonych

Tytuł:
Iteracyjna metoda obliczania obciążeń wirników śmigłowców z zastosowaniem metody elementów skończonych
Iterative helicopter rotor load calculations with the use of finite element method
Autorzy:
Szumański, A.
Data publikacji:
2006
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa
Tematy:
metoda iteracyjna obliczania obciążeń wirników śmigłowców
metoda elementów skończonych
iterative helocopter rotor load calculations
finite element method
Źródło:
Prace Instytutu Lotnictwa; 2006, 1-2 (184-185); 150-163
0509-6669
2300-5408
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Współczesne rozwiązania konstrukcyjne wirników śmigłowcowych znacznie odbiegają od rozwiązań dotychczas stosowanych. Dotyczy to przeważnie struktur kompozytowych a zwłaszcza ich węzłów mocowania, niejednokrotnie integralnie przechodzących w głowicę wirnika. Szczególnie uwidacznia się to w rozwiązaniach wirników bezłożyskowych, w których wprowadzono kompozytowe elementy skrętne i/lub węzły elastomerowe, niejednokrotnie spełniające rolę tłumików. Dotychczas stosowane modele obliczeniowe stają się zbyt uproszczone i nie pozwalają na ocenę obciążeń oraz sprzężeń strukturalnych pojawiających się zwłaszcza w nasadzie łopaty. Konieczne jest wprowadzenie dokładniejszych modeli struktury łopaty. Taką propozycję przedstawiono w artykule, prezentując iteracyjne rozwiązanie drgań wymuszonych modelu struktury łopaty wirnika pod wpływem obciążeń, w ustalonych i quasi-ustalonych stanach lotu.

Recent helicopter rotor design is much different from that applied so far. This statement relates especially to composite joints that are integral with the rotor head. Such a design is observed in hingeless rotor heads, where torsional composite elements or elastomeric joints are introduced. Compu-tational models utilized so far have become too simplified and do not allow loads and structural couplings in the rotor blade root to be accurately assessed. There is a need to introduce morę adeąuate rotor blade models and such a pro-posal is presented in this paper, showing an iterative solution of loaded rotor blade model forced vibrations in steady state and quasi steady state flight conditions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz