Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Orientacja międzynarodowa w strategii instytucji naukowych i badawczych

Tytuł:
Orientacja międzynarodowa w strategii instytucji naukowych i badawczych
International orientation in the strategy of scientific and research institutions
Autorzy:
Pluta-Olearnik, M.
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa
Tematy:
współczesne problemy zarządzania organizacjami
rozwój organizacji międzynarodowych
proces umiędzynarodowienia
contemporary problems of managing organizations
development of international organizations
process of internationalization
Źródło:
Prace Instytutu Lotnictwa; 2012, 4 (225); 41-53
0509-6669
2300-5408
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematyka artykułu nawiązuje do współczesnych problemów zarządzania organizacjami w zmiennym, dynamicznym otoczeniu. Formułowanie strategii rozwoju tych organizacji wymaga obecnie od zarządzających stawiania i realizacji takich celów funkcjonowania na konkurencyjnym rynku, które dotyczą perspektywy dłuższej, co najmniej średniookresowej, oraz ukazują nowe możliwości rozwoju organizacji. Celem artykułu jest zatem zwrócenie uwagi na szansę dla rozwoju organizacji, która wynika z przyjęcia opcji umiędzynarodowienia strategii ich działania. Sam proces umiędzynarodowienia (internacjonalizacji) organizacji jest rozumiany różnie, ale może być inicjowany i realizowany nawet w ramach działania organizacji na rynku krajowym, przy czym musi on być świadomie ukierunkowany na aktywności o charakterze międzynarodowym. Szczególnie ważnym wątkiem w badaniach nad internacjonalizacją jest problem zmian, które dokonują się w procesie umiędzynarodowienia, zarówno w samej organizacji, jak i w jej otoczeniu. J. Rymarczyk wyróżnia trzy stopnie procesu umiędzynarodowienia: uświadomienie w organizacji możliwości międzynarodowego oddziaływania, dostosowanie organizacji do międzynarodowego otoczenia, międzynarodowy rozwój polegający na tworzeniu lub przekształcaniu organizacji.

The subject of the article is associated with the issue of management of organizations in a changing, dynamic environment. Formulating strategy of development of these organizations requires from the managers setting and achieving such goals of functioning on a competitive market which involve longer, at least medium perspective and present new possibilities for the development of their organizations. Thus, the goal of this article is to draw attention to the chances for development of organizations, which result from adopting the option of making the strategy of action international in character. The very process of internationalization of an organization can be understood in various ways, but can be initiated and earned out even within the framework of functioning of an organization on the domestic market, however, it has to be consciously aimed at activities with an international character.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz