Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Collaborative Research with Parents and Local Communities: Organizing Against Racism and Education Privatization

Tytuł:
Collaborative Research with Parents and Local Communities: Organizing Against Racism and Education Privatization
Badania uczestniczące z rodzicami i lokalnymi społecznościami: przeciw rasizmowi i prywatyzowaniu edukacji
Autorzy:
Lipman, Pauline
Data publikacji:
2013-12-30
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej
Tematy:
aktywistyczna nauka
neoliberalizm
polityka oświatowa
współpraca z lokalną społecznością
activist scholarship
community collaboration
education policy
neoliberalism
racism
Źródło:
Forum Oświatowe; 2013, 25, 3(50); 127-136
0867-0323
2450-3452
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author discusses her collaborative research with parents and communities against neoliberal education policies in Chicago. The paper summarizes several projects that challenge racism and educational privatization: using social science data to challenge public school closings, collaboration with a community organization to tell the story of the effects of school closings and disinvestment on African American students and schools from their own perspective, and research for a city-wide coalition for an elected school governance board. The author uses these projects to illustrate multiple forms of activist scholarship and some of their complexities and contradictions.

Autorka omawia swe uczestniczące badania przeprowadzone wspólnie z rodzicami i działaczami z lokalnych społeczności podjęte w sprzeciwie wobec neoliberalnej polityki oświatowej wdrażanej w Chicago. Artykuł przedstawia pokrótce kilka projektów, których celem było przeciwstawienie się rasizmowi i prywatyzowaniu edukacji. Wśród nich poczesne miejsce zajmuje wykorzystywanie danych dostarczonych przez nauki społeczne do podważania zasadności zamykania szkół, współpraca z lokalną społecznością, aby uwypuklić jej własny ogląd skutków zamykania szkół oraz niedoinwestowania afro-amerykańskich uczniów i szkół, oraz badania dążące do zawiązania ogólnomiejskiej koalicji na rzecz ustanowienia wybieralnego zarządu szkolnictwa. Autorka odwołuje się do tych projektów, aby zilustrować różnorodność aktywistycznej nauki, także jej złożoności i wewnętrzne sprzeczności.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz