Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Oddziaływanie społeczne przedsiębiorstw społecznych w teorii i praktyce

Tytuł:
Oddziaływanie społeczne przedsiębiorstw społecznych w teorii i praktyce
Social impact of social enterprises in theory and practice
Autorzy:
Grabowska, Izabela
Wójcik, Szymon
Kwiatkowski, Mariusz
Michoń, Piotr Tomasz
Data publikacji:
2021-11-03
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Publikacja poświęcona kwestiom związanym z opracowaniem narzędzi pomiaru oddziaływania społecznego, uwzględniająca studia przypadku takich narzędzi, jak społeczna stopa zwrotu z inwestycji, mnożnik lokalny i strategiczna karta wyników. Autorzy zwracają szczególną uwagę na rozwiązania umożliwiające operacjonalizację pomiaru zmiany społecznej, uwzględniającą zarówno aspekty finansowe, jak i – przede wszystkim – pozafinansowe. Uważają, że pomiaru oddziaływania należy dokonywać nie tylko z perspektywy ekonomicznej, ale również publicznej i społecznej, kiedy liczą się też inne wartości niż zysk materialny. Powinno się za ich pomocą wskazywać odpowiedzialność podmiotów wobec różnego typu interesariuszy i dzięki dostarczaniu wartościowych informacji poszczególnym organizacjom przyczyniać się do podwyższania jakości usług społecznych. Książka – adresowana zarówno do środowiska naukowego, jak i praktyków działających w sektorze ekonomii społecznej – z pewnością przyczyni się do spełnienia takich oczekiwań wobec różnego typu przedsięwzięć, bardziej świadomego i skutecznego kształtowania polityki publicznej, a także lepszego zrozumienia i planowania przez przedsiębiorców społecznych własnych działań.

The publication is devoted to issues related to the development of tools for measuring social impact generated by social enterprises. A valuable aspect of the monograph is the inclusion of case studies of selected tools (such as social return on investment, local multiplier, balanced scorecard) in partnership with social enterprises. The authors pay special attention to solutions enabling the operationalization of social change measurement, taking into account not only financial but, above all, non-financial aspects. They believe that the measurement of impact should take into account not only the economic perspective, but also the public and social one, where values other than material profit also count. The tools should indicate the responsibility of entities towards various types of stakeholders and serve to increase the quality of social services by providing valuable information to individual organizations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz