Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Passenger Demand for a High-speed Network Across Europe

Tytuł:
Passenger Demand for a High-speed Network Across Europe
Zapotrzebowanie na przewozy pasażerskie dla pociągów dużej prędkości
Autorzy:
Schumann, T.
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Instytut Kolejnictwa
Tematy:
future demand
high-speed (HS) trains
network model
zapotrzebowanie
przyszłość
pociągi dużej prędkości
model sieci
Źródło:
Problemy Kolejnictwa; 2013, 161; 67-86
0552-2145
2544-9451
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the results of research investigation aimed at assessment of the future demand for passenger transport realized by high speed (HS) trains of a new generation. The research created the theoretical network, basing on the following pre-assumptions: 1) running speed of the trains will be 400 km/h; 2) cities with more than 500 000 inhabitants should have the HS station in the city; 3) cities bigger than 200 000 inhabitants should have the access to HS station in less than 50 km; 4) cities with more than 80 000 people should have the distance to the nearest HS station shorter than 100 km. All cities, counting more than 80 000 inhabitants, and many smaller cities, are included into the theoretical network, which is based on the NUTS-2 units. Basing on basic economical factors, mobility of population, availability of competing transport modes, purchasing power etc. the researchers built a model of passengers flows along all entire HS network connections. Firstly, the data of 2010 were applied, and the results have been compared with the real data from Eurostat and UIC statistics, just for calibration of the model. Then three scenarios have been evaluated; 1) Europe 2025 (including HSL's under construction and proposed); 2) New Generation Train (NGT) Maximum Network; 3) NGT Recommended Network. Impact of different factors, particularly the distribution of the country's population, on calculated HS traffic demand is discussed. The results of calculations the author compares with actual development plans in different countries. Special focus is applied for situation in Poland, considering the proposed construction of the "Y" high speed line, connections based on CMK line, and international links. The calculations executed on NGT network model proved that the biggest potential for future growth of high speed passenger transport in Eastern Europe may be predicted for Poland, Romania and Turkey.

Artykuł przedstawia wyniki badań nad oszacowaniem przyszłego zapotrzebowania na przewozy pasażerskie wykonywane pociągami dużej prędkości nowej generacji (NGT). Badacze stworzyli teoretyczną sieć połączeń, przyjmując następujące założenia: 1) prędkość kursowania pociągów rzędu 400 km/h; 2) miasta o liczbie ludności ponad 500 000 powinny mieć stację zlokalizowaną na sieci NGT; 3) miasta większe niż 200 000 mieszkańców powinny mieć dostęp do stacji NGT nie dłuższy niż 50 km; 4) miasta liczące ponad 80 000 ludności powinny mieć stację NGT w zasięgu do 100 km. Sieć teoretyczna uwzględniająca jednostki NUTS-2 objęła wszystkie europejskie miasta liczące ponad 80 000 mieszkańców, a także wiele mniejszych. Model obliczeniowy opracowano z uwzględnieniem czynników gospodarczych, mobilności społecznej, dostępności konkurencyjnych środków transportu, siły nabywczej ludności itp. Obliczenia wykonano dla wszystkich połączeń wewnętrznych sieci modelowej. W pierwszej kolejności wprowadzono dane z 2010 roku, a wyniki porównano z danymi statystycznymi Eurostatu i UIC celem kalibracji modelu. Następnie wykonano obliczenia dla trzech scenariuszy: 1) Europa 2025 (z uwzględnieniem linii dużych prędkości w bu-dowie i proponowanych); 2) sieć maksymalna NGT; 3) sieć rekomendowana NGT. W artykule przedyskutowano wpływ różnych czynników, w szczególności rozkładu zaludnienia kraju, na popyt na przewozy pasażerskie pociągami dużej prędkości. Wyniki obliczeń porównano z planami rozwojowymi w różnych krajach. Specjalną uwagę zwrócono na wyniki obliczeń dla obszaru Polski, odnosząc się do proponowanej linii „Y”, połączeń przez linię CMK oraz relacji międzynarodowych. Wyniki obliczeń wykazują, że w Europie wschodniej największy potencjał wzrostu przewozu pasażerów kolejami dużej prędkości może być przewidywany dla Polski, Rumunii i Turcji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz