Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tabor trakcyjny dla pociągów pasażerskich dużej prędkości (wzorce dla PKP)

Tytuł:
Tabor trakcyjny dla pociągów pasażerskich dużej prędkości (wzorce dla PKP)
Motive Units For the High-Speed Passenger Trains (As the standards for the PKP)
Autorzy:
Wolfram, T.
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Instytut Kolejnictwa
Tematy:
kolej
pociąg dużej prędkości
tabor trakcyjny
high-speed trains
Motive Units
rail
Źródło:
Problemy Kolejnictwa; 2010, 151; 5-18
0552-2145
2544-9451
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule opisano strukturę pociągów dużej prędkości. Przytoczono określenie takiego pociągu według dyrektywy Unii Europejskiej w części podsystem tabor kolejowy (HS TSI RS) oraz karty UIC 660. Zwrócono uwagę na rzeczywiste uksztaltowanie rodzajów pociągów dużej prędkości, z pewnym rozgraniczeniem odpowiadającym prędkości 230 km/h. Przedstawiono ogólna charakterystykę pociągów użytkowanych do tej prędkości prowadzonych lokomotywą oraz pociągów zespołowych dla prędkości 250 km/h i większej. Wzmiankowano również o szczególnej strukturze niektórych takich pociągów. Rozpatrzono zagadnienie zależności struktury pociągu do potrzeb trakcyjnych, a następnie opisano wykorzystanie europejskich lokomotyw elektrycznych i pociągów zespołowych dużej prędkości. Ostatnia część artykułu dotyczy problematyki taboru trakcyjnego, w nawiązaniu do zamierzeń zwiększenia prędkości na polskich liniach kolejowych.

The structure of high-speed trains has been described. Definition of such train as per the EU Directive given in the Rolling Stock Subsystem (HS TSI RS) and UIC 660 was quoted. Actual configuration of high-speed train types with certain speed limitation down to 230 km/h was taken into account. General specification of the trains operated within this speed limit and driven by a locomotive as well as multi-unit rail vehicles operated at speeds of 250 km/h and above was presented. Specific structure of some trains of this type was mentioned. Interrelation between the train structure and traction requirements was analysed and then the use of European electric high-speed locomotives and multi-unit rail vehicles was discussed. The last section of the article concerns the issues of the motive power in view of the speed increase programme in the Polish railways.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz