Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Spawanie laserowe stali stosowanych w środkach transportu

Tytuł:
Spawanie laserowe stali stosowanych w środkach transportu
Laser Welding of Steel Used for Transport Means
Autorzy:
Radek, N.
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Instytut Kolejnictwa
Tematy:
spawanie laserowe
spoina
własności mechaniczne
transport
laser welding
weld
mechanical properties
transportation
Źródło:
Problemy Kolejnictwa; 2015, 169; 37-46
0552-2145
2544-9451
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W pracy przestawiono badania wpływu wybranych parametrów spawania laserowego na własności mechaniczne spoiny. W pracy badano wpływ dwóch parametrów: prędkość posuw oraz moc wiązki. Na badania własności spoiny oraz stref do nich przyległych składały się następujące pomiary: statycznej próby rozciągania, twardości oraz obserwacje mikroskopowe. Do spawania użyto lasera CO2 TRUMPF, model Lasercell 1005 (długość fali λ=10,6 μm). Próbki wykonano ze stali DC04 o grubości 0,8 mm. Statyczną próbę rozciągania przeprowadzono na stanowisku do badania wytrzymałości na rozciąganie oraz ściskanie LabTest 5.20SP1. Do badania twardości został użyty twardościomierz NEXUS 4304. Obserwacje mikroskopowe przeprowadzono stosując mikroskop skaningowy Joel typ JSM-5400. Przeprowadzone badania wykazują, że spoiny otrzymane przy różnych parametrach spawania charakteryzują się zbliżonymi własnościami mechanicznymi

In the paper the tests of the impact of the selected parameters of laser welding on the mechanical properties of the weld have been presented. The influence of two parameters have been analyzed: moving speed and beam intensity. The research of the properties of the weld and neighboring zones comprised the following measurements: tensile testing, hardness and microscopic observations. Welding was done with CO2 TRUMPF, Lasercell 1005 model (wave length λ=10,6 μm). The samples were produced from DC04 steel of 0,8 mm thickness. Tensile testing was conducted on the tensile and compressive strength testing device LabTest 5.20SP1. Hardness was measured with NEXUS 4304 tester. Microscopic observations were carried out with the scanning microscope Joel type JSM-5400. The performed tests indicate that welds produced at different welding parameters have similar mechanical properties.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz