Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kodeks etyczny instrumentem upowszechniania i promowania etycznej kultury organizacyjnej wśród pracowników

Tytuł:
Kodeks etyczny instrumentem upowszechniania i promowania etycznej kultury organizacyjnej wśród pracowników
A code of ethics as an tool for the popularization and promotion of an ethical organizational culture among employees
Autorzy:
Stankiewicz, Janina
Łychmus, Patrycja
Data publikacji:
2011-12-15
Wydawca:
Ostrołęckie Towarzystwo Naukowe
Tematy:
etyka
etyczna kultura organizacyjna
kodeks etyczny firmy
ethics
ethical organizational culture
code of ethics of the company
Źródło:
Zeszyty Naukowe Ostrołęckiego Towarzystwa Naukowego; 2011, Zeszyt, XXV; 653-662
0860-9608
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Osiągnięcie sukcesu w działalności gospodarczej i zdobycie długotrwałej przewagi konkurencyjnej wymaga uczciwego, odpowiedzialnego i przyzwoitego postępowania osób w nią zaangażowanych. Dlatego zarządzający powinni zadbać o kształtowanie etycznej kultury organizacyjnej, czyli takiej, w której są wpisane jasne zasady, wynikające z etycznych wartości i norm istotnych dla przedsiębiorstwa. Powinni także umiejętnie ją propagować wśród pracowników. Nie jest to łatwe i wymaga wsparcia odpowiednimi narzędziami. Jednym z nich może stać się kodeks etyczny firmy. W artykule ukazano, jak można uczynić z niego formalny instrument upowszechniania i promowania etycznej kultury organizacyjnej. Przedstawiono w nim również, jakie wartości są charakterystyczne dla tego typu kultury i jakie zachowania są wraz z nimi wyzwalane u członków organizacji.

Achieving success in business and gaining a long term competitive advantage require a fair, responsible and decent behavior of persons who are involved in it. Therefore, managers should take care of forming such ethical organizational culture, in which they are written clear principles, resulting from the ethical values and norms relevant to business. They should also promote it among employees. It is not easy and requires the support of appropriate tools. One of them may become a code of ethics of the company. The article shows how to make it a formal tool of popularization and promotion of an ethical organizational culture. It also presents the values which are typical for this type of culture and which behaviors are triggered together with them in the organization.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz